Alla inlägg den 16 februari 2020

Av Sirpa - 16 februari 2020 22:18

Sitter i min säng, lutad mot kuddarna och dricker kvällskaffe.
Hade lagt mig redan men kände att jag var väldigt kaffesugen.
Så det blev till att väcka upp bryggaren en sista vända ikväll.

Det är mycket som rör sig i mitt huvud med flytt, jobb och allt som ligger framför.
Känner lite stress men det är nog bara för att jag inget hinner eller orkar göra hemma när jag har dessa långa arbetsdagar.
Borta från morgon till kväll
Det blir ingen tid över.

Har SJ Standby imorgon. Förhoppningsvis kan jag komma hem några timmar emellan passen. Eller så blir det körningar åt alla möjliga håll om tågen krånglar.
Det visar sig.
Är sedan ledig Tisdag och Onsdag.
Då kommer jag ge järnet med att köra grejer.
Rummet i huset där jag kan förvara mina möbler och textilier och sånt som inte jan vara i källaren, kommer att tömmas nu i veckan.

Torsdag blir jag borta hela dagen igen med tidig Eckerö. Ska stanna iland och gå en massa kilometer om det är väder.

Fredagen är ledig som det verkar.
Kör sedan Vsk fotboll A lagsgrabbarna till Göteborg på Lördagen
Får se om vi blir två förare eller om det blir en lastare bara.
Det är lång dag för en förare bara.
Jag trodde att det skulle vara övernattning men det är ju dyrt för laget.

Kommer då hem därifrån på söndag morgon tidigt.

Så veckan är fullspikad.

Skulle behöva sova nu för jag ska upp 4.30
Dricker upp mitt gokaffe och släcker straxt

Av Sirpa - 16 februari 2020 21:52

Körde Vsk fotboll P17 idag till Södertälje Arena. Kom dit vid 11.30
Bytte om och stack ut för att gå mina kilometrar.

Det blev inte mera än tre kilometer då vädret var så gräsligt.
Blåste storm och regnade.
Gick bort till köpcentrumet bakom arenan och in på Maxi
Behövde fylla på förrådet av måltidsersättningar och köpte även tonfisk i olja som jag tänkte snart äta som tillägg.
Oljan är bra för magen.

7:e dagen i min fasta och det går bra men är väldigt tufft med allt jag har ikring mig.
Heltidsjobb med långa dagar.
Flyttbestyren och städning plus att jag motionerar ju en hel del på allt detta.
Allt kräver energi.

Så kommande vecka ska jag lägga till tonfisken och kanske nån skiva fröknäcke.
Då får jag det lilla extra som behövs.
Hoppas på att grejerna från Matsmart kommer imorgon.
Behöver variation i måltiderna.

Gick tillbaka till bussen och startade igång den för att få värme. Var så nedkyld efter promenaden.
En kollega som körde ishockeylag till hallen intill kom och pratade en stund.
Hann byta om innan han kom förbi.
Inte skönt med blöta skor och strumpor.

Satte mig och tog det bara lugnt när han gått sin väg. Skulle in och titta på matchen.
Jag valde att vara kvar i min buss.
Fikade och åt min lunch. Hade med mig kaffe i thermos.
Städade buss lite efter det.
Grabbarna hade inte stökat till mycket på den dryga timmen vi hade att åka till arenan.

Vände sedan bussen så vi skulle komma smidigt iväg. När matchen var klar som Vsk vann med 4-3 så åkte vi hemåt.
Grabbarna hungriga så det blev Mc Donalds i Strängnäs längs vägen.

Jag hade fullt sjå att hålla bussen på vägen i den kraftiga blåsten.
Stormbyar som tryckte med full kraft från sidan.
Skönt att köra sista biten över Kvicksund
Där låg vinden på bakifrån så det var lättare.
Men även då kunde det bli rejäla kast så jag var helkoncentrerad vid ratten hela vägen.

Släppte av grabbarna vid Iver Arena och de lämnade en fin buss efter sig.
Åkte till depån och tvättade bussen, tankade och parkerade.
Ska ha samma kärra imorgon.

Åkte hem till Nova trött och ont i axlar och nacke.
Åt soppa till kvälksmat, go kopp te och sedan sängen.

Av Sirpa - 16 februari 2020 20:14

Att köra hem bussen från Södertälje till Västerås var som att rida en vildhäst.
Blåsten låg och tryckte på från sidan och det kom kastvindar som gjorde att det ryckte och slet i mitt stora fordon.

Pjuh!!!
Väl hemma så kändes det i nacke och axlar efter att ha suttit på helspänn och parerat
Jag var glad över att inte ha en längre resa än så.

Av Sirpa - 16 februari 2020 14:25

Lördags körning tog mig först till Hallstahammar för att hämta Hsk Handboll herrar.
Vi åkte raskt till Lindesberg där de skulle spela sin match.

Jag bytte genast om till träningskläder i bussen när alla hade gått av.
Mitt mål var redan klart i huvudet, vart jag skulle styra stegen denna dag.
Lite småblåsigt, solen kikade fram stundtals, uppehåll från regn.

Var så förundrad över allt som byggts nere vid vattnet sen jag flyttade ifrån Lindesberg.
Bodde där som barn.
Min pappa ligger begraven på Södra Kyrkogården så det var dit jag skulle gå.
Hade ljus med mig i ryggsäcken som jag ville tända till hans minne.

Gick förbi kyrkan och vidare över bron.
Mötte en hel del människor som var ute och rörde på sig.
Strandpromenaden är ju perfekt att vara ute längs.

Kom så upp till kyrkogården och pappas viloplats. Plockade bort lite gamla löv och annat. Skrapade mossa från stenen och tände så ljus i båda lyktorna och ett ljus mitt i den fina kransen som min dotter gjort så fin.
Märktes att ingen varit där sen vi besökte senast. Jag, yngsta dottern och barnbarnet.
Det är ju en bit att åka från Västerås så besöken sker inte ofta.

Jag var jätteglad över denna körning då det blev tid över till att både besöka papsen och att träna, i samma veva.

Stannade en stund innan jag började gå tillbaka. Bussen stod ju drygt 3 km bort och jag hade inte så jättemycket tid på mig.
Traskade på och kom så till kyrkan igen.
Gick upp till den och mindes hur nervöst det var när jag konfirmerades.

Alldeles intill ligger också Stadshotellet där jag pryade i köket.
Minns att jag fick stå och grädda pannkakor själv och det kom in gäster för att tacka för de goda pannkakorna.
De hade fått veta att det var en pryoelev som gjorde jobbet.
Minns hur generad jag blev.
Var ju inte van vid att någon tyckte att jag gjorde nåt bra.

Livet var ganska tufft då med pappas bortgång och den enorma förändringen i livet. Saknaden efter honom var hemsk.
Han var ju mitt stöd i livet.
Plötsligt var han borta och det enda som var kvar, var sorg och tomhet, vilsenhet och fullt med frågetecken.
Jag var 12 år när han gick bort.
Min idol, mitt allt!

Tuffa år följde och jag blev vuxen snabbt i den vevan. Fanns inte tid för annat med mor som sörjde och två småsyskon.
Livet måste gå vidare, utan pappa.

Alla dessa minnen kändes i mig där jag gick och tittade på omgivningarna.
Den tuffaste tiden i mitt liv som präglat mig och gjort mig till den jag är.
En tuff överlevare!

Återvände till bussen. Bytte om och gick in för att se grabbarna spela.
Ut igen och vandrade till Lindeskolan där jag hann gå en termin innan jag hoppade av gymnasiet och började jobba istället.
Jag har jobbat sen jag var 16 år.

Flyttade hemifrån som 15 åring.
Var bara kort hemma en sväng då jag flyttade till Surahammar.
Min mammas dåvarande sambo gillade inte oss barn så jag skaffade egen lägenhet som 16 åring.
Började jobba i Västerås på KF lagercentral för att försörja mig.
Den vägen är det :) inte en dag arbetslös i hela mitt liv.

Matchen vann Hallstagrabbarna så med chaffisvinst i fickan åkte vi snabbt hemåt igen. Grabbarna firade i bussen med musik och allsång.
Fick kvar en hel del att städa efter att jag släppt av dem i Hallstahammar och Västerås.

Tömde toa och tvättade bussen.
Kom hem till Nova vid 20.30 tiden.
Jättetrött efter en känslosamt tung dag.
Minnen tar energi och ger vidare läkning i processer som säkert legat kvar i livets ryggsäck.

En dag som jag behövde så väl för att gå vidare i livet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards