Direktlänk till inlägg 16 februari 2020

Chaffisvinst

Av Sirpa - 16 februari 2020 21:52

Körde Vsk fotboll P17 idag till Södertälje Arena. Kom dit vid 11.30
Bytte om och stack ut för att gå mina kilometrar.

Det blev inte mera än tre kilometer då vädret var så gräsligt.
Blåste storm och regnade.
Gick bort till köpcentrumet bakom arenan och in på Maxi
Behövde fylla på förrådet av måltidsersättningar och köpte även tonfisk i olja som jag tänkte snart äta som tillägg.
Oljan är bra för magen.

7:e dagen i min fasta och det går bra men är väldigt tufft med allt jag har ikring mig.
Heltidsjobb med långa dagar.
Flyttbestyren och städning plus att jag motionerar ju en hel del på allt detta.
Allt kräver energi.

Så kommande vecka ska jag lägga till tonfisken och kanske nån skiva fröknäcke.
Då får jag det lilla extra som behövs.
Hoppas på att grejerna från Matsmart kommer imorgon.
Behöver variation i måltiderna.

Gick tillbaka till bussen och startade igång den för att få värme. Var så nedkyld efter promenaden.
En kollega som körde ishockeylag till hallen intill kom och pratade en stund.
Hann byta om innan han kom förbi.
Inte skönt med blöta skor och strumpor.

Satte mig och tog det bara lugnt när han gått sin väg. Skulle in och titta på matchen.
Jag valde att vara kvar i min buss.
Fikade och åt min lunch. Hade med mig kaffe i thermos.
Städade buss lite efter det.
Grabbarna hade inte stökat till mycket på den dryga timmen vi hade att åka till arenan.

Vände sedan bussen så vi skulle komma smidigt iväg. När matchen var klar som Vsk vann med 4-3 så åkte vi hemåt.
Grabbarna hungriga så det blev Mc Donalds i Strängnäs längs vägen.

Jag hade fullt sjå att hålla bussen på vägen i den kraftiga blåsten.
Stormbyar som tryckte med full kraft från sidan.
Skönt att köra sista biten över Kvicksund
Där låg vinden på bakifrån så det var lättare.
Men även då kunde det bli rejäla kast så jag var helkoncentrerad vid ratten hela vägen.

Släppte av grabbarna vid Iver Arena och de lämnade en fin buss efter sig.
Åkte till depån och tvättade bussen, tankade och parkerade.
Ska ha samma kärra imorgon.

Åkte hem till Nova trött och ont i axlar och nacke.
Åt soppa till kvälksmat, go kopp te och sedan sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards