Alla inlägg den 18 februari 2020

Av Sirpa - 18 februari 2020 03:09

Igår Måndag hade jag SJ Standbytjänst 6-9 och det är ju inte min favvis direkt.
Att sitta redo för att sticka iväg på ev körning eller inte.
Jag vill göra något! Inte bara häcka.

Hade ju sovit dåligt också så det påverkade ju mitt humör också. Sitta passiv då funkar inte.
Gick upp 4.30 och var på jobbet en timme senare.
Loggade in mig i Appen och startade bussen, gjorde mig redo för snabb avfärd om så behövdes.

Tog in bussen i servicehallen.
Dammsög den noga och våttorkade golvet.
Skrubbade heltäckningsmatta med moppen och fick loss massor med damm och smuts.
Putsade fönster och överallt där jag kände behövdes.
Bussen vi fått låna från Ludvika börjar bli riktigt fräsch nu när jag gett på den många vändor med städning och skrubb.

Verkstaden fixade småfel på den och sedan körde jag ut den till sin plats efter att mattan torkat.
Klockan var då då dags att gå av Standbypasset.
Fick sedan en förfrågan om en skolkörning på dagen extra.
Tog den och åkte sedan iväg på mitt eget.
Hade tre timmar fritid/rast innan skolkörningen.

Åkte och snabbtvättade bilen på Hälla.
Sedan hem för att vila och äta nåt.
Intog soppa och ryggläge en stund. Kände mig trött. Behaglig vila som laddade batterierna. Behövdes verkligen.
Kaffe i magen innan avfärd till jobbet igen.

Körde min skoltur. Städa ur det som blev efter barnens skor i bussen.

Två timmars väntan utan betalning till nästa Standbypass. Satt i soffan och degade, pratade med kollegor. Kände att jag inte orkar göra något mera.
På passet igen vid 3.
Fick inspektera två bussar efter utlåning.
Fotodokumentera ev skador och städning.

Sedan satt jag och en kollega från Hallstadepån och pratade i tre timmar om utbrändhet, Försäkringskassan, arbetsgivarnas inställning till sjukskrivningar och de brister som råder i ärenden som kräver extra omsorg
Där finns mycket att diskutera.
Stressen tar över våra liv mer och mer.
Vi duger bara när vi överpresterar ständigt och kastas sedan på tippen när individen är förbrukad/utbränd.
Så ser det ut överallt.

Jag har själv verktyg för att inte hamna där igen. Kan säga Nej. Vet att jag har rätten att skydda mig själv.
Ändå jobba mycket och trivas i det.
I mitt eget tempo
Dra i handbromsen och bli lyssnad på när det är för mycket.
Det känns bra.

Jag hör själv till kategorin överpresterande.
Men har satt en gräns. En limit där det är Stopp och lyssnar inte arbetsgivaren så blir jag inte snäll
Jobbar enormt mycket och vet min gräns.

Just nu har det varit lite mycket men det är ju det privata som suger min kraft.
Flytten och allt därikring.
En övergående period och det känns bra.

Igår vid 18.20 tiden hängde jag in bussnyckeln, gjorde klart och åkte hem.
Gjorde snabbt kväller.
Åt lite mera då energi behövs för kommande två dagar
Ledigt från jobbet men full fart med flytten.

Onsdag kommer husvagnen ut som jag ska hyra av en kompis.
Så inredning av den ligger framför mig.

Idag ska jag lasta bmw:n full och fara iväg till huset. Rummet står redo för mina saker lät min dotter meddela igår kväll
Toppen!
Nu är det bara att ge järnet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards