Alla inlägg den 20 februari 2020

Av Sirpa - 20 februari 2020 13:48

Idag för 38 år sedan, höll jag ett knyte i min famn.
Mina tårar rann längs kinderna av fullkomlig lycka. Hjärtat värkte av den nya kärlek jag kände.
Du var så vacker, doftade underbart och sov så fridfullt där i min famn.
Hela livet förändrades på ett ögonblick när du föddes.
Först då förstod jag vad sann kärlek var.
Min son!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta!
Grattis på vår dag
Den dag då du och jag träffades

Av Sirpa - 20 februari 2020 13:34

Imorse var jag uppe redan vid 3 tiden för att ge Nova frukost och brygga mig själv kaffe.
Dagens första kopp är alltid så himmelskt god.

Tog det lugnt med att göra mig iordning för arbetsdagen. Hade sovit jättegott och kände mig utvilad men huuu så öm i hela kroppen efter allt slit dagen innan.

Lägenheten börjar vara ekande tom och inte det minsta lockande till att vistas i.
Jag triggas än mer till att bara jobba vidare för att få allt klart, komma igång med flyttstädning och köra iväg möblerna.

Nu är det inte så enkelt. Jag har ju ett jobb att sköta också.
Denna Torsdag närmare bestämt körning till Grisslehamn och MS Eckerö.

Hämtade buss från Hallstahammar.
Kall morgon -5 visade bilens mätare på att det var ute.
Körde så tom till Köping. Fick längs färd min buss varm och go.
Tog ombord mina 5 första gäster där.
Vidare till Hallstahammar och flera steg ombord.
Många av mina goa stamgäster som åker ofta.
Sista stoppet Västerås där det kom ombord 38 gäster.
Många rollatorer skulle med så det blev till att stuva noga. Det fixade gästerna själva medans jag prickade av och fick ombord alla.

I tid rullade vi så vidare till macken utanför Uppsala och fikastopp
Sedan fortsatte färden i den fina soluppgången och 9.15 var så framme i Grisslehamn.
Lugn och fin urlastning.
Städade ur bussen och stängde, låste och checkade själv också in på båten.

Kände att jag behöver sova och vila dessa timmar. Visste att hytterna är färdiga efter renovering och vi förare fick varsin att vila i.

Lämnade mina saker i hytten.
Åt lax med färska grönsaker i kafeterian.
Lite lagom att äta då jag inte ätit fast föda mer än ett par dagar nu i fastan.
Tog med en mugg kaffe till hytten.
Handlade godis i taxfreen
Till min son och barnbarn.
Själv behövde jag halstabletter.

Kröp så in i min renbäddade hytt. Bytte om till medhavd nattlinne.
Var riktigt sovtrött så det var jätteskönt att bara släcka och låta sömnen komma.
Vaknade när det hojtades i högtalarna givetvis men kunde somna om igen.

Ligger just nu och bara vilar och lyssnar på all aktivitet utanför hytten.
Kopplar av och passar på att bara vara i stillheten i hytten
Ingen brådska nånstans.
Om en timme är vi åter iland och då blir det full fart.

Starta buss, lasta ombord och se till att komma iväg i bra tid.
Köra hemåt samma väg.
Till depån för rengöring buss, toatömning och tank innan hemfärd ikväll vid 20 tiden.

40 minuter till är mina :)

Av Sirpa - 20 februari 2020 03:42

Kom hem Onsdag kväll, helt slut i kroppen.

Hade slitit, släpat och burit. Stuvat och konkat ända sen tidig morgon.

Jättemycket blev flyttat.
Förrådet är i stort sett tomt.
Mest bara skräp kvar som ska kastas och några småprylar till.

Hemma i lägenheten är det några grejer kvar och mina kläder.
Sedan bara möblerna.
De mindre möblerna körde jag igår.

Fick ut husvagnen. Ställde den på plats.
Städade ur och lastade in allt jag hade med till den.

Dottern såg till att jag fick fisksoppa och kaffe i magen.
Kände ingen hunger men tappade orken stup i kvarten mot seneftermiddagen.

Såååå grymt skönt att få klart såhär mycket och det ännu är Februari.
Nu behöver jag inte stressa utan kan köra i bilen vartefter jag ska till vagnen

Idag jobbar jag. Kör Eckerö tidig
Känner mig som kroppen körts över med ett ångvält.
Sov som en gris inatt efter att ha ätit en burk tonfisk, lite rågbröd och kopp te efter hemkomst
Självklart dusch innan.

Lade mig med värktabletter i magen och kunde efter en stund känna smärtan i kroppen ge med sig.
Somnade och sov djupt.

Fick nästa veckas jobb av driften på dan.

Har nu jobb idag. Ledig fredag.
Jobbar lång dag på lördag.
Ledig söndag.
Så det finns dagar som jag kan fortsätta med flyttbestyren ännu denna månad.

Tvättstuga fredag morgon.
Sen kommer min fina son på lunch fredag.
Han fyller år idag :)

Vi firar det på lunchen imorgon

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards