Direktlänk till inlägg 20 februari 2020

Vilar i hytten

Av Sirpa - 20 februari 2020 13:34

Imorse var jag uppe redan vid 3 tiden för att ge Nova frukost och brygga mig själv kaffe.
Dagens första kopp är alltid så himmelskt god.

Tog det lugnt med att göra mig iordning för arbetsdagen. Hade sovit jättegott och kände mig utvilad men huuu så öm i hela kroppen efter allt slit dagen innan.

Lägenheten börjar vara ekande tom och inte det minsta lockande till att vistas i.
Jag triggas än mer till att bara jobba vidare för att få allt klart, komma igång med flyttstädning och köra iväg möblerna.

Nu är det inte så enkelt. Jag har ju ett jobb att sköta också.
Denna Torsdag närmare bestämt körning till Grisslehamn och MS Eckerö.

Hämtade buss från Hallstahammar.
Kall morgon -5 visade bilens mätare på att det var ute.
Körde så tom till Köping. Fick längs färd min buss varm och go.
Tog ombord mina 5 första gäster där.
Vidare till Hallstahammar och flera steg ombord.
Många av mina goa stamgäster som åker ofta.
Sista stoppet Västerås där det kom ombord 38 gäster.
Många rollatorer skulle med så det blev till att stuva noga. Det fixade gästerna själva medans jag prickade av och fick ombord alla.

I tid rullade vi så vidare till macken utanför Uppsala och fikastopp
Sedan fortsatte färden i den fina soluppgången och 9.15 var så framme i Grisslehamn.
Lugn och fin urlastning.
Städade ur bussen och stängde, låste och checkade själv också in på båten.

Kände att jag behöver sova och vila dessa timmar. Visste att hytterna är färdiga efter renovering och vi förare fick varsin att vila i.

Lämnade mina saker i hytten.
Åt lax med färska grönsaker i kafeterian.
Lite lagom att äta då jag inte ätit fast föda mer än ett par dagar nu i fastan.
Tog med en mugg kaffe till hytten.
Handlade godis i taxfreen
Till min son och barnbarn.
Själv behövde jag halstabletter.

Kröp så in i min renbäddade hytt. Bytte om till medhavd nattlinne.
Var riktigt sovtrött så det var jätteskönt att bara släcka och låta sömnen komma.
Vaknade när det hojtades i högtalarna givetvis men kunde somna om igen.

Ligger just nu och bara vilar och lyssnar på all aktivitet utanför hytten.
Kopplar av och passar på att bara vara i stillheten i hytten
Ingen brådska nånstans.
Om en timme är vi åter iland och då blir det full fart.

Starta buss, lasta ombord och se till att komma iväg i bra tid.
Köra hemåt samma väg.
Till depån för rengöring buss, toatömning och tank innan hemfärd ikväll vid 20 tiden.

40 minuter till är mina :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards