Direktlänk till inlägg 26 februari 2020

Vaken i natten

Av Sirpa - 26 februari 2020 02:04

Vaknade straxt efter midnatt av att Nova var orolig och rastlös här i husvagnen.
Hon gnällde och klättrade omkring överallt och fick liksom inte ro.
Det slutade med att hon besökte sin låda inne på toaletten.

Igår när vi åkte med fullt lass till vårt nya boende så blev hon jättegnällig i sin transportbur i bilen
Hon brukar ju inte säga så mycket i vanliga fall.
Nu var det ett himla liv på henne och jag blev orolig, tills det började lukta bajs i hela bilen. Ja då var ju lillgumman bajanödig och helt förstörd när hon inte hade sin låda utan måste bajsa i transportburen.
Vad jag tyckte synd om henne!

Vi stannade på en parkering och jag tog bort kottarna som hon hade i hörnet på buren
Gjorde rent noga så hon kunde vistas vidare där. Lilla hjärtat var så skamsen och ledsen över att behöva göra som det blev.

Vi fortsatte färden och då var hon lugn och nöjd igen. Pratade lite bara och jag tror faktiskt hon kände igen sig.
Hon var ju här när jag var på Teneriffa en vecka

Det blev våran flyttresa hit till Eskilstuna.
Lite annorlunda.

Jag hade jobbat som sjutton hela förmiddagen med att fylla bilen med grejer.
Dammsuga, rulla ihop mattor, packa, skruva ner hyllor, tgit ner gardiner och fixat med allt som ännu är kvar att göra.
Körde 4 maskiner tvätt och hängde på tork.
Tvättade alla gardiner och min jobbjacka.

Dammsög balkongen noga då jag vet att det kommer bli snö och regnblask kommande dagar så det var skönt få det klart.
Tog med vitrinernas glashyllor noga inpackade och speglarna från sovrummet.
Känsliga för kantstötar och sköra att transportera.

Sist av allt Novas bur. Då var bilen knökafull.
Hade pusslat in grejer i varenda vrå.

Tömde ur lite saker först innan det var Novas tur att installeras i vår tillfälliga bostad i husvagnen.
Sedan var det bära och plocka i mängd.

Hängde med yngsta dottern och hämtade barnbarnet från skolan. Vi handlade sedan på Maxi. Det var ju Semmeldagen så det måste vi ju bara ha.
Återvände hem.
Fixade fika och vi satt i vagnen och tog första fikat :) mitt i flyttröran.
Det funkade hur bra som helst.

Jag fortsatte plocka med allt. Stuva in, sortera bort sånt jag inte måste ha i vagnen.
Den här jag nu hyr av en kompis är ju så mycket mindre än den jag själv ägde förut.
Helt perfekt för de veckor vi ska bo i den Nova och jag, men ovan just för att det är mindre med skåp och förvaring.
Tycker om planlösningen annars väldigt mycket.

Äldsta dottern kom hem och jag hade smörgås åt henne innan hon och jag åkte och hämtade nästa barnbarn från skolan.
Nu bor ju mormor här så jag ville gärna vara med och hämta båda småttingarna.

Fortsatte att tömma bilen.
Fyllde vatten i tanken i husvagnen så jag kan använda toan. Ringde ägaren och rådfrågade om sånt jag inte riktigt behärskade.
Ville få igång allt innan natten.

Vid 19 tiden var jag helt slut.
Två semlor låg i magen och några mackor som jag ätit i farten under dagen.
Riktigt onyttig men det struntar jag i just nu.
Håller igång långa dagar och bränner kalorier så det får vara onyttigt just nu nån dag.

Kramade godnatt och drog mig till vagnen.
Plockade och pysslade till 21 tiden innan jag gav upp. Hade duschat på morgonen i lägenheten så det behövde jag inte tänka på.
Kröp i nattlinnet och släckte vid 21.30

Nu är klockan snart 2 och jag känner mig trött igen. Nova har nog somnat nånstans i vagnen. Det blåser rejält ute och många nya ljud håller säkert henne på allerten första natten.

Första natten i husvagnen i Eskilstuna


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards