Direktlänk till inlägg 27 februari 2020

Ännu ett steg taget

Av Sirpa - 27 februari 2020 05:44

Känner mig denna Torsdagsmorgon totalt mörbultad.
Varenda led i kroppen värker, händerna är ömma och svullna och kaffet smakade ljuvligt gott i den tidiga morgonen.

Jag har sovit som en sliten säl hela natten från det att jag lade mig vid 20 tiden igår kväll, efter en dag som jag är glad över att den ligger bakom mig.

Gick upp vid 6 tiden igår morse, tog mig en kopp kaffe, på med kläder och iväg mot Västerås.
Självklart fick Nova frukost och pussar först.

Kom till lägenheten fast besluten att nätet på balkongen skulle ner denna dag, oavsett väder. Och väder var det!!
Iskall hård blåst som gick rakt igenom balkongen och in i märg och ben på mig
Svor och bet ihop medans jag höll på, stående på en stol och plockade loss del för del av det gröna kompostgallret som jag byggt allt utav.

Hade satt fast allt med stripes som jag dragit åt ordentligt. Klippte loss med avbitare. Ville inte att någon bit skulle trilla utanför så det var ett pillrande att ta loss alla och kasta in på balkonggolvet.
Blåsten drog och slet i mig där jag jobbade på och fingrarna stelnade i kylan.

Gick in och värmde mig korta stunder.
Fick upp värmen i kroppen med att bära ner grejer till bilen som jag parkerat nedanför.
Jobbade på så gott det gick i vädret.
Tog två timmar att få bort allt.
Alla småbitar galler får gå till återvinning och de hela gallren, som var väldigt många, band jag ihop i två buntar och bar till bilen.

Förra hyresgästen hade lämnat kvar matta och betongklumpar som jag också tog med.
Betongen hade de använt för att stänga för så inte deras valp tog sig ut i glipor vid golvet. Jag ska ha dem till trädgården.
Superbra avskärmning eller bygga piedistaler av. Stabila och tåliga mot väder och vind. Svintunga att bära!

När balkongen var klar tog jag en kaffe och bar ner mera till bilen.
Allt som hängde på tork från tvätten dagen innan vek jag ihop och packade ner.
Rena och fräscha gardiner.
Bilen var straxt fylld och så fick den ställas på sin plats i garaget så jag inte skulle riskera parkeringsböter.
I stan får man ju inte stå nånstans.

Tre timmar hade gått när jag satte igång att dammsuga noga. Flyttade möbler så allt damm kom fram.
Skruvade isär sängen. Rullade ihop bäddmadrass och min foammadrass till lätthanterligare rullar.

Hittade mera grejer under sängen och i skåp. Kändes som att hur mycket jag än packade och bar så tog det aldrig slut.
Att fixa en flytt helt ensam är inte att rekommendera.
Inte om man har ett fullt bohag som jag har efter mina 60 år.

Kände hur mina krafter tröt vartefter.
Kämpade på fast kroppen skrek efter vila. Ville få klart så mycket som möjligt.
Dammsög soffan noga överallt. Minimera katthår så inte svärsonen behöver känna av allergin.
(Mina möbler ställs ju i matrummet och stängs in bakom dörrar)

Efter 6 timmars slit var jag tvungen att ge upp. Kände att jag måste ha ork att köra hem och tömma bilen också.
Tog då en lång och varm dusch för att få upp kroppstemperaturen igen efter balkongjobbet.
Plockade fint i köket för att kunna lämna allt några dagar.

Bedömer att det är ett billass till med mindre grejer och sedan bara de stora möblerna kvar.
Flyttstädningen självklart, men den borde jag klara vid ett par tillfällen.
Fönstren måste tvättas och allt torkas av överallt.
Det finns en hel del ingrott kvar efter föregående hyresgäst som jag nu måste ta hand om.
Vägrar släppa ifrån mig en skitig lägenhet till nästa hyresgäst som jag dessutom är kollega och kompis med sen tidigare.

Jag var så trött när det var dags att åka hemåt mot Eskilstuna att jag bara njöt av att sitta i min varma bil och göra ingenting.
Jag körde ju givetvis :) men det går ju på rutin
Bara sitta och vila var så grymt behagligt

Kom så till Etuna och hade då insett att jag ätit alldeles för lite för allt slit
Bar in en del grejer. Ställde ut resten på gården och tog med en burk soppa till dotterns kök.
Värmde soppan och åt med ostmacka.
Så gott!!
Fanns semlor kvar sen dagen innan och en åkte ner med starkt gott kaffe.

Vilade kort och pratade med yngsta dottern som åkte och hämtade lillan från skolan.
Jag fortsatte jobba på.
In i vagnen och plockade med sånt jag behöver ha i den
Packade inför kommande arbetsdagar.

Sakta men säkert hittar jag en struktur och ordning i den lilla husvagnen.
Den är ju så liten jämfört mot min stora som jag hade.
Mycket mindre förvaring.
Jag är jätteglad att jag fick möjligheten att hyra denna fina vagn.
Att vara här på plats och ställe ger så mycket mera än att pendla från Västerås när något ska göras.

Hönsen grejade med sitt utanför husvagnen.
Gav dem knäckebröd.
Kvällen kom. Åt pitepalt med lingonsylt till middag. Hade köpt det och tagit hit förra veckan.
Hann träffa husfolket innan jag gjorde kväller.

Så grymt trött men också väldigt nöjd med allt jag hunnit med.
Skickade meddelande till nästa hyresgäst om beräknat datum han kan ta över lägenheten. Han blev jättenöjd.

Jobbet ringde på eftermiddagen och kommande dagars körningar jag har i Mora.
Vasaloppskörningar.
Jag kommer vara kontaktperson för oss tre förare som åker från oss.
Siljans Buss är min kontakt.

Blir spännande dagar.

Somnade utmattad med Nova intill

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards