Alla inlägg under februari 2020

Av Sirpa - 26 februari 2020 02:04

Vaknade straxt efter midnatt av att Nova var orolig och rastlös här i husvagnen.
Hon gnällde och klättrade omkring överallt och fick liksom inte ro.
Det slutade med att hon besökte sin låda inne på toaletten.

Igår när vi åkte med fullt lass till vårt nya boende så blev hon jättegnällig i sin transportbur i bilen
Hon brukar ju inte säga så mycket i vanliga fall.
Nu var det ett himla liv på henne och jag blev orolig, tills det började lukta bajs i hela bilen. Ja då var ju lillgumman bajanödig och helt förstörd när hon inte hade sin låda utan måste bajsa i transportburen.
Vad jag tyckte synd om henne!

Vi stannade på en parkering och jag tog bort kottarna som hon hade i hörnet på buren
Gjorde rent noga så hon kunde vistas vidare där. Lilla hjärtat var så skamsen och ledsen över att behöva göra som det blev.

Vi fortsatte färden och då var hon lugn och nöjd igen. Pratade lite bara och jag tror faktiskt hon kände igen sig.
Hon var ju här när jag var på Teneriffa en vecka

Det blev våran flyttresa hit till Eskilstuna.
Lite annorlunda.

Jag hade jobbat som sjutton hela förmiddagen med att fylla bilen med grejer.
Dammsuga, rulla ihop mattor, packa, skruva ner hyllor, tgit ner gardiner och fixat med allt som ännu är kvar att göra.
Körde 4 maskiner tvätt och hängde på tork.
Tvättade alla gardiner och min jobbjacka.

Dammsög balkongen noga då jag vet att det kommer bli snö och regnblask kommande dagar så det var skönt få det klart.
Tog med vitrinernas glashyllor noga inpackade och speglarna från sovrummet.
Känsliga för kantstötar och sköra att transportera.

Sist av allt Novas bur. Då var bilen knökafull.
Hade pusslat in grejer i varenda vrå.

Tömde ur lite saker först innan det var Novas tur att installeras i vår tillfälliga bostad i husvagnen.
Sedan var det bära och plocka i mängd.

Hängde med yngsta dottern och hämtade barnbarnet från skolan. Vi handlade sedan på Maxi. Det var ju Semmeldagen så det måste vi ju bara ha.
Återvände hem.
Fixade fika och vi satt i vagnen och tog första fikat :) mitt i flyttröran.
Det funkade hur bra som helst.

Jag fortsatte plocka med allt. Stuva in, sortera bort sånt jag inte måste ha i vagnen.
Den här jag nu hyr av en kompis är ju så mycket mindre än den jag själv ägde förut.
Helt perfekt för de veckor vi ska bo i den Nova och jag, men ovan just för att det är mindre med skåp och förvaring.
Tycker om planlösningen annars väldigt mycket.

Äldsta dottern kom hem och jag hade smörgås åt henne innan hon och jag åkte och hämtade nästa barnbarn från skolan.
Nu bor ju mormor här så jag ville gärna vara med och hämta båda småttingarna.

Fortsatte att tömma bilen.
Fyllde vatten i tanken i husvagnen så jag kan använda toan. Ringde ägaren och rådfrågade om sånt jag inte riktigt behärskade.
Ville få igång allt innan natten.

Vid 19 tiden var jag helt slut.
Två semlor låg i magen och några mackor som jag ätit i farten under dagen.
Riktigt onyttig men det struntar jag i just nu.
Håller igång långa dagar och bränner kalorier så det får vara onyttigt just nu nån dag.

Kramade godnatt och drog mig till vagnen.
Plockade och pysslade till 21 tiden innan jag gav upp. Hade duschat på morgonen i lägenheten så det behövde jag inte tänka på.
Kröp i nattlinnet och släckte vid 21.30

Nu är klockan snart 2 och jag känner mig trött igen. Nova har nog somnat nånstans i vagnen. Det blåser rejält ute och många nya ljud håller säkert henne på allerten första natten.

Första natten i husvagnen i Eskilstuna


Av Sirpa - 25 februari 2020 06:36

Det blev sista natten nu i lägenheten i Västerås.

Idag fyttar Nova och jag till Eskilstuna.

Av Sirpa - 24 februari 2020 10:58

Idag måndag kör jag tidig Eckerö Köping
Gick upp 3.45 och har nu kört hit 38 gäster från flera orter.

Ätit lax och grönsaker.
Ligger nedbäddad i hytten medana Ms Eckerö gungar fram på vågorna.

Sövande och behagligt

Av Sirpa - 23 februari 2020 18:28

Stolt visar nallen upp den fina skylt som mitt barnbarn gjorde till Vsk förra säsongen.
Den är med varje match som jag kör bussen :) Nallen är så mallug över skylten

Av Sirpa - 23 februari 2020 07:16

Lördag morgon 9.00 rullade Vsk bussen med mig vid ratten, ner mot Göteborg som slutdestination.
Bredvid mig satt kollegan P som andreförare då en sådan resa är alldeles för lång för en ensam förare
Ramtiden räcker inte.

Hade då tagit ombord "mina" fotbollsgrabbar, som jag längtat så efter förra säsongen, vid Iver Arena i Västerås.

Vi gjorde ett matstopp i Vara och jag fick min rast för att sedan rulla vidare till Valhalla IP där matchen mot Göteborg skulle spelas.

Det blåste nå så grymt hela vägen ner.
Drog och slet i bussen så jag fick hålla den krampaktigt stundtals för att bli kvar på vägbanan. Riktigt tufft för nacke och axlar.
Känner det idag.
Slel i nacken och huvudvärk.

Trångt som sjutton där på idrottsplatsen då det var Göteborg Horse Show samtidigt.
Släppte av laget och krånglade sedan in mig på plats backandes mellan bilar och avspärrningar.


Inte enkelt men jag gillar ju sånt.
Sedan såg vi matchen från bussen.
Värmde mat i ugnen åt laget.

Tyvärr förlorade vi med 2-0.
Göteborg är ju jättebra och svåra att klå.
Blåsigt vid matchtillfället också och det gjorde ju inget lättare för lagen.

Efter match for vi lite smått försenade hemåt med P vid ratten.
Jag satt bredvid.
Inget jag gillar direkt då jag helst kör.

Rullade på fint hemåt.
Mycket mindre blåst och ingen trafik

Släppte av laget, åkte till depån och hjälptes åt med städ, tank och tvätt.
Körde hem P då hans bil var på verkstad och hustrun sov. Klockan var då 00.45
Så vi hade jobbat på bra.

Tack Vsk för denna gång.
Hoppas vi ses snart igen.
Mina favvisgrabbar som jag så gärna kör.

Av Sirpa - 21 februari 2020 05:10

Eller hur det nu va :)

Hur som helst ingen busskörning iallafall.
Vaknade tidigt givetvis.
Första koppen kaffe i magen.
Straxt duschen och sedan ihopsamling av allt som ska tvättas.
Flyttvätt helt enkelt. Kommer tvätta upp filtar, plädar, mindre mattor och allt jag får loss som går att köra i tvättmaskinen.
Skönt få fräscht i det nya.
Dessutom bra att få bort kaffhår från det jag kan förvara i huset då min svärson är allergisk.
Rummet jag får använda hålls stängt mesta tiden så han besväras inte av det.

Sedan idag kommer min fina som som fyllde 38 igår och äter lunch här hos mig
Vi ska fira hans födelsedag på det viset.

Så efter duschen kommer jag att åka till Maxi och handla lite.
Ska även dammsuga ur min bil som ser hemsk ut invändigt.
Fortsätter ju köra grejer i den men för den skull behöver hon inte se grisig ut.

Fortsätter packa.
Turen har kommit till kläder.
Ska ta med en del till husvagnen idag och resten till rummet i huset.

Glashyllor och speglar ska packas in och köras dit vid tillfälle.
Får nog inte med dem idag.
Kommer fylla bilen med annat.

Börjar se en ände på allt. Åtminstone är jag inne på den andra halvan av flytten.
Ett av mina barnbarn fyller år idag.
De är ju några stycken att hålla reda på.

Nu full fart framåt med denna dag

Av Sirpa - 20 februari 2020 13:48

Idag för 38 år sedan, höll jag ett knyte i min famn.
Mina tårar rann längs kinderna av fullkomlig lycka. Hjärtat värkte av den nya kärlek jag kände.
Du var så vacker, doftade underbart och sov så fridfullt där i min famn.
Hela livet förändrades på ett ögonblick när du föddes.
Först då förstod jag vad sann kärlek var.
Min son!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta!
Grattis på vår dag
Den dag då du och jag träffades

Av Sirpa - 20 februari 2020 13:34

Imorse var jag uppe redan vid 3 tiden för att ge Nova frukost och brygga mig själv kaffe.
Dagens första kopp är alltid så himmelskt god.

Tog det lugnt med att göra mig iordning för arbetsdagen. Hade sovit jättegott och kände mig utvilad men huuu så öm i hela kroppen efter allt slit dagen innan.

Lägenheten börjar vara ekande tom och inte det minsta lockande till att vistas i.
Jag triggas än mer till att bara jobba vidare för att få allt klart, komma igång med flyttstädning och köra iväg möblerna.

Nu är det inte så enkelt. Jag har ju ett jobb att sköta också.
Denna Torsdag närmare bestämt körning till Grisslehamn och MS Eckerö.

Hämtade buss från Hallstahammar.
Kall morgon -5 visade bilens mätare på att det var ute.
Körde så tom till Köping. Fick längs färd min buss varm och go.
Tog ombord mina 5 första gäster där.
Vidare till Hallstahammar och flera steg ombord.
Många av mina goa stamgäster som åker ofta.
Sista stoppet Västerås där det kom ombord 38 gäster.
Många rollatorer skulle med så det blev till att stuva noga. Det fixade gästerna själva medans jag prickade av och fick ombord alla.

I tid rullade vi så vidare till macken utanför Uppsala och fikastopp
Sedan fortsatte färden i den fina soluppgången och 9.15 var så framme i Grisslehamn.
Lugn och fin urlastning.
Städade ur bussen och stängde, låste och checkade själv också in på båten.

Kände att jag behöver sova och vila dessa timmar. Visste att hytterna är färdiga efter renovering och vi förare fick varsin att vila i.

Lämnade mina saker i hytten.
Åt lax med färska grönsaker i kafeterian.
Lite lagom att äta då jag inte ätit fast föda mer än ett par dagar nu i fastan.
Tog med en mugg kaffe till hytten.
Handlade godis i taxfreen
Till min son och barnbarn.
Själv behövde jag halstabletter.

Kröp så in i min renbäddade hytt. Bytte om till medhavd nattlinne.
Var riktigt sovtrött så det var jätteskönt att bara släcka och låta sömnen komma.
Vaknade när det hojtades i högtalarna givetvis men kunde somna om igen.

Ligger just nu och bara vilar och lyssnar på all aktivitet utanför hytten.
Kopplar av och passar på att bara vara i stillheten i hytten
Ingen brådska nånstans.
Om en timme är vi åter iland och då blir det full fart.

Starta buss, lasta ombord och se till att komma iväg i bra tid.
Köra hemåt samma väg.
Till depån för rengöring buss, toatömning och tank innan hemfärd ikväll vid 20 tiden.

40 minuter till är mina :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards