Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Sirpa - 3 mars 2020 19:27

Idag blev det Västerås för min del.
Först till sjukhuset och hämtade en Stafettpinne för mätning av EKG då jag stundtals har såna rusningar och ojämna slag.
Kommer ha den i 14 dagar med mig.

När jag känner av det obehagliga ska jag hålla i pinnen i en minut med båda händerna och då mäter den.

Sedan ska den lämnas in senast den 17/3 för check av värdet.

Efter sjukhusbesöket åkte jag till lägenheten för att hämta Spindelgumman och hennes terrarium.
Känslig frakt av henne då hon inte tål kyla.

Ställde bilen utanför huset.
Gick upp och bytte om till träningskläder som jag hade med mig.
Bar så ner grejer som var kvar och fyllde bilen.
Lämnade en rymlig plats till terrariet bara som skulle in sist.

Det var ett drygt jobb att få ner den möbel som Gummans hem står på.
Tungt och otympligt då jag kämpade ensam
Orken är ju på minus dessutom just nu så det gjorde ju inte saken bättre.

Startade bilen så den var varm.
Bar ner terrariet. Himmel så tung!!!
När den var i bilen körde jag den in i garaget så det skulle vara varmt för Gumman

Hade brassat på kaffe innan och värmt upp två karelska piroger i ugnen så jag skulle få lite lunch och energi.

Satt sedan och tog det lugnt en kort stund och såg mig om i den snart tomma lägenheten.

På Söndag kör vi möblerna.

När jag ätit klart så var det så skönt att lämna allt.
I en lägenhet ovanför nånstans höll de på att bila upp ett badrumsgolv.
Det lät hemskt!
Ett ljud som påverkar nervsystemet på ett så energisugande sätt.
Detta ljud höll på hela tiden när jag bar grejer.

Det verkar som badrummen i den trappen är utsatta för fuktskador i flertal.

Gick ner till bilen med ett par soffkuddar med som jag satte som dämpning vid terrariet.
Tejpade igen luckorna så de inte skulle åka upp.
Körde sedan mot Eskilstuna i spöregn med hög värme på inne i bilen så Gumman skulle klara sig bra.

Anlände till huset och bar in henne först av allt och kopplade in värmemattan hos henne direkt.
Bar sedan in resten.
Installerade henne i det rum som sedan blir mitt sovrum.

Förberedde plats sedan i matrummet för mina möbler.
Det kommer bli knökafullt därinne på Söndag.

Sen var jag så grymt trött att det var bara att se till och komma i ryggläge i vagnen och vila en stund.

Nova låg och sov i handfatet när jag kom in i vagnen.
Det fann hon bekvämt

Av Sirpa - 3 mars 2020 05:56

Det var verkligen skönt att få sova en hel natt i en säng som inte gör ont i min kropp.
Jag var så grymt trött och sliten hela dagen igår.
Första natten hemma blev liksom sönderhackad av att jag hade sån värk i lederna och i höfterna efter den hemska säng jag måst sova i under arbetsdagarna i Mora och Vasaloppsdagarna.

Nu inatt har jag fått ordentlig vila.
Tog värktabletter innan läggdags och sov sedan 5 timmar i sträck innan jag ens vaknade till något.
Vände på mig och somnade om.
Verkligen välbehövligt.

Att inte få riktig återhämtning under flera nätter knäcker mig iallafall

Nova levde rövare i kattlådan redan vid 4 tiden imorse. Pratade, kissade, krafsade en bra stund. Gick iväg, snackade, gnällde, gick tillbaka till lådan och lade av stinkande kottar, krafsade, pratade och krafsade vidare tills jag sa ifrån att nu räcker det.
Då gick hon muttrande därifrån och satte sig i andra änden av husvagnen och gnällde.

Det slutade med att jag gick upp och mockade lådan då det luktade pyton. Fast hon krafsat så länge så var inte stinkhögen täckt.
Älskade pälsgumman!
Hon jobbar på och fixar så gott hon mäktar med.

Gav henne frukost och kramar.
Bryggde mig själv en stark kopp kaffe.
Skönt att bara vara i tystnaden i den tidiga morgonen.
Ledig idag också men jag måste iväg till sjukhuset i Västerås.

Har tid bokad för att få en 14 dagars EKG mätning på mig.
Mitt hjärta har ju haft lite knepigheter för sig den senaste tiden, så min läkare vill checka vad det kan vara.
Det bästa är ju då att ha på mätutrustning i det normala livet och därifrån sedan se vad det kan vara.
Hon misstänker hjärtflimmer.
Vad det än är så tar det enormt på mina krafter och känns lite otäckt när det kommer.

Kan ju vara den glappande hjärtklaffen som ställer till med detta.
Det visar sig.

Jag vet inte alls hur en sådan mätning går till men får ju veta om några timmar.

Ska vara där 9.30 idag.
Tänkte sedan efter det åka till lägenheten för att hämta Spindelgumman och annat som får plats i min lilla bil.
Får se om jag orkar städa något där idag.
Har ju tid på mig till mitten av Mars att städa ur allt.
Kommer att jobba långa dagar framöver så det blir mina lediga dagar jag måste avsätta till flyttstädningen.

På Söndag kör vi möblerna hit iallafall och då blir det tomt där och så mycket lättare att städa. Sparar fönstertvätt till sist då det regnar och skvätter varje dag nu.

Min son ska hjälpa mig lasta i Västerås och äldsta dottern möter upp här vid huset.
Jag är så tacksam att de hjälper mig med det tunga som jag inte klarar ensam.

Resten fixar jag själv.

Sedan på Onsdag är det dags att köra Vsk bandy P19 till Vetlanda. De ska spela kvartsfinal. Kommer då hem på natten.
Skulle tro att jag är här i Etuna vid 4 tiden på torsdag morgon.
Ledig torsdag.
Fredag nån körning med liten buss och lördagen tidigt iväg igen.
Tidig Eckerö Köping.
Hämtar bussen i Hallstahammar och börjar 5.00 och slutar vid 19.40 på kvällen.

Söndag köra möblerna så det är fullt upp och lite till. Med EKG mätare på kroppen

Så jag är glad att jag kunnat sova ordentligt inatt då det behövs för att orka.

Längtar till den dagen då jag kan lämna över nycklarna till lägenheten och vara av med det jobbet. Flyttstädningen klar och allt godkänt av hyresvärden.

Då kan jag lägga ork och focus på att få iordning nere i källaren i huset med mina och dotterns saker. Där är en enda röra just nu.
För att sedan i början av Juni hjälpa äldsta dottern med familj att flytta deras bohag till deras nybyggda hus en bit bort.
De har slutbesiktning i slutet av Maj.
Efter det har jag full tillgång till det här huset och kan sätta igång och städa och möblera upp.

Yngsta dottern och barnbarnet flyttar också in. Vi delar på huset.
De har övervåningen och jag bor nere.
Vi delar på kök, badrum och vardagsrum.

Månader av mycket jobb väntar :)
Förvaring i källaren står först på tur.
Där ska bli ordning och reda

Tiden går så fort. Februari svischade förbi med rasande fart.
Fullt upp och lite till, hela tiden.
Lite tufft är det men det bär fram till ett fantastiskt boende sedan.
Hus på landet med höns och stor tomt.
Frihet med stort ansvar och mycket jobb.

Redan nu bor jag fantastiskt.
I husvagnen eller i huset om jag vill det.
Vill ha mitt eget så det blir husvagnen då Nova inte kan vara i huset.
Pälsallergi.

Vi har det bra i den fina vagnen vi får hyra.






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards