Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Sirpa - 5 mars 2020 17:58

Onsdagen blev ett riktigt långt pass som det blir när jag åker längre distanser och hem igen utan övernattning.
Var tidigare på jobbet då jag ville vara säker på att bussen var fräsch.
Till min stora glädje var den det och jag kunde bara lägga in det som skulle med på resan.

Kunde sitta och umgås med kollegor istället för att städa.
När min arbetstid började var jag redo att åka.
Lastade bandygrabbar vid Bandystugan ABB Arena. P19 som jag kört tidigare till Vetlanda.

Vi kom iväg vid 13 tiden som det var bestämt. Ugnen igång i bagaget laddad med matlådor som laget skulle äta vid 16 tiden under resan.
Det hade snöat hela morgonen och det snöade på rejält när vi åkte iväg.

Körde på i ett gott tempo och kunde lämna snövädret bakom oss. Hade regn istället från Örebro och neråt.
Framrutan immade igen på bussen och det var riktigt jobbigt
Det var så blött inne i bussen från allt snö som hängde med in vid lastningen.

Vi anlände till Vetlanda och Hydro Arena 16.40 Lastade ur och parkerade.
Bytte om i bussen och stack ut och gick.
Traskade bort och handlade på Rusta och Öb. Det var inte skönt alls att vara ute och gå då det regnade rejält.
Gick tillbaka till bussen.
Fick över 3 km i benen iallafall och det är ju bättre än inget.

Vsk Nallen och jag grejade med vårt.
Åt mat, fick en låda av laget.
Jättegod köttgryta med ris.
Putsade lite i bussen, vilade en stund, var in och såg på matchen som grabbarna tyvärr förlorade.
Vetlanda är väldigt duktiga.

Tog lite foton på min och Vsk Nallen.

Toden gick snabbt tyckte jag och vid 21 tiden körde jag fram och grabbarna trillade in vartefter de duschat klart.
Åkte hemåt 21.30
Stannade vid en Coop så de fick handla nåt till hemfärden.

Sedan var det mörkerkörning med bra rull hemåt. Mest bara långtradare ute vid den tiden. Det var uppehåll ända tills vi började närma oss Örebro.
En tradare hade åkt av på E18 utanför Arboga. Vi kom förbi innan de stängde av för att bärga. Himla tur!
Jag hade ont om både körtid och ramtid.

Kom till Bandystugan 1.35
Lastade ur snabbt och sedan hade jag städningen och det kvar.
Jättetrött åkte jag i fruktansvärt halt väglag till depån.
Det var ren is på gator och överallt.
Omslag till kallt efter snöslasket.

Tankade, tömde toan, fyllde sanervätska, städade toan, dammsög bussen och bagaget. Tvättade hela utvändigt, vindrutan extra noga.
Kastade två hela sopsäckar efter grabbarnas ätande under färd.

Parkerade vid 2.50 och gick in med nycklarna. Hade startat min bil innan då den var täckt av tjock is. Fick knappt upp dörrarna.
Åkte hem till Etuna.
Det hala väglaget slutade vid Dingtuna och hemma var det barbacke

Stängde in mig i husvagnen. Gjorde mig redo för att sova och släckte 4.00 på morgonen.
Hade då jobbat i 15 timmar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards