Alla inlägg den 9 mars 2020

Av Sirpa - 9 mars 2020 12:23

Även fast det är vinter och jättelite folk med på Eckeröbåten idag så fick vi chaffisar inga hytter.
Vi var tre som valde att kliva iland igen

Ingen information innan om detta faktum och där i kön på väg in får vi veta.
En personal säger att det är vattenskada och vi kommer inte få hytt på jättelänge ombord.
En annan sa att det var nån mässa ombord och därför fanns inga hytter till oss

Vet inte vilket som är korrekt.

Jag blev så besviken då jag behöver vilan och gärna maten också.
Hade planerat att sova ett par timmar och sen duscha.
Nu blev det att dela stuga med två andra kollegor.

Har inte sovit nåt då båda är snarkare

Borde lagt mig i bussen så det blivit några blund iallafall.

Då vet jag på torsdag vad som gäller
Jag kommer vila i bussen och ha mat med hemifrån. Jag har inte råd att äta ute

Nu är jag jättetrött och besviken.
Svårt att planera i detta jobb

Av Sirpa - 9 mars 2020 12:02

Bokade en Sprinter, en mellanstor lastbil hos Circle K.
Gjorde bort mig ordentligt då den kom att kosta mycket mer än jag förstod.

Slutnotan hamnade på nästan 1500:- för 4 timmar. Extra för diesel och 13 km som jag räknat fel på körsträckan.

Strunt samma nu. Men jag vet att aldrig gör om det. Informationen var svår att förstå så det var därför jag gjorde fel.

Hämtade bilen och åkte till lägenheten.
Bar ner småmöbler i väntan på att sonen skulle komma och hjälpa bära det stora.
Skruvade isär köksbordet.
När sonen anlände fyllde vi bilen snabbt och fick inte med allt ens.
Resten får jag ta i min bil sedan vid flyttstädningen.

Snabbt som ögat till Eskilstuna och urlastning där med hjälp av svärson och äldsta dottern
Stuvade i matrummet i huset.
Fort iväg med bilen till macken för att hinna i utsatt tid

Lämna igen bilen 30 minuter innan tiden gick ut. Betalade och kände mig lurad.
Så mycket betalning för dessa timmar
Huuuu!! Det måste löna sig fint att hyra ut.

Åkte min bil till Billy Boys och köpte pizzor till hela flyttgänget.
Kändes så bra att ha fått all hjälp

Vi samlades och åt jättehungriga allihopa.
Då hade jag varit vaken sen 6 på morgonen och inget ätit på hela dagen
Vi åt pizzorna vid 14 tiden.

Var så stressad över att inte hinna på 4 timmar så jag mådde dåligt av känslan.
Så när allt var klart och maten var framme så smakade det underbart
Kaffe och glass som efterrätt.

Sonen blev kvar till kvällen och vi åkte ut alla till dotterns och svärsonens nybyggda hus och tittade.
Innertaken är klara nu och väggarna likaså
Det går framåt.

Kände mig så grymt trött mot kvällningen att jag valde vila i vagnen.
Somnade vid 19.30 tiden redan

Nu är det flyttstädningen kvar och några grejer som behöver köras.
Cykel och löpbandet bla.

Av Sirpa - 9 mars 2020 03:45

Visst är hon söt min lilla Nova.
Underbar sambo som älskar högt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards