Direktlänk till inlägg 9 mars 2020

Flytten körd med dyr hyrbil

Av Sirpa - 9 mars 2020 12:02

Bokade en Sprinter, en mellanstor lastbil hos Circle K.
Gjorde bort mig ordentligt då den kom att kosta mycket mer än jag förstod.

Slutnotan hamnade på nästan 1500:- för 4 timmar. Extra för diesel och 13 km som jag räknat fel på körsträckan.

Strunt samma nu. Men jag vet att aldrig gör om det. Informationen var svår att förstå så det var därför jag gjorde fel.

Hämtade bilen och åkte till lägenheten.
Bar ner småmöbler i väntan på att sonen skulle komma och hjälpa bära det stora.
Skruvade isär köksbordet.
När sonen anlände fyllde vi bilen snabbt och fick inte med allt ens.
Resten får jag ta i min bil sedan vid flyttstädningen.

Snabbt som ögat till Eskilstuna och urlastning där med hjälp av svärson och äldsta dottern
Stuvade i matrummet i huset.
Fort iväg med bilen till macken för att hinna i utsatt tid

Lämna igen bilen 30 minuter innan tiden gick ut. Betalade och kände mig lurad.
Så mycket betalning för dessa timmar
Huuuu!! Det måste löna sig fint att hyra ut.

Åkte min bil till Billy Boys och köpte pizzor till hela flyttgänget.
Kändes så bra att ha fått all hjälp

Vi samlades och åt jättehungriga allihopa.
Då hade jag varit vaken sen 6 på morgonen och inget ätit på hela dagen
Vi åt pizzorna vid 14 tiden.

Var så stressad över att inte hinna på 4 timmar så jag mådde dåligt av känslan.
Så när allt var klart och maten var framme så smakade det underbart
Kaffe och glass som efterrätt.

Sonen blev kvar till kvällen och vi åkte ut alla till dotterns och svärsonens nybyggda hus och tittade.
Innertaken är klara nu och väggarna likaså
Det går framåt.

Kände mig så grymt trött mot kvällningen att jag valde vila i vagnen.
Somnade vid 19.30 tiden redan

Nu är det flyttstädningen kvar och några grejer som behöver köras.
Cykel och löpbandet bla.

 
 
Ingen bild

Tommy Viking

10 mars 2020 06:04

Lilla du det hade blvit betydligt billigare för dig att hyra bilen hos Relide AB i Eskilstuna.

Sirpa

10 mars 2020 12:20

Ja, det har dykt upp förslag nu i efterhand som jag gärna haft då när jag behövde bilen :/
Man lär sig av sina misstag!
Aldrig mera CircleK iallafall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards