Alla inlägg den 17 mars 2020

Av Sirpa - 17 mars 2020 03:41

Kan inte sova av smärtan i fingerlederna så jag har grejat lite i husvagnen.

Bryggde på kaffe.
Tog antiinflammatoriska tabletter för att få bukt med smärtan och sömnen.

Gjorde iordning några Kardemummaskorpor med Ingefäramarmelad som är så gott
Kände att jag kunde unna mig det efter dagens slit.

Nova är lite orolig när jag har så ont. Hon tittar utforskande på mig när jag grejar med mitt i husvagnen.
Ser nog konstigt ut när fingrarna är så svullna och stela.
Har svårt att hålla i saker, det tar emot när jag böjer fingrarna.


Det blåser ute igen.
Vädret är knepigt. Igår morse stormade det och regnet hällde ner.
Sedan klarnade det upp och blev en solig vårdag. Blåsten försvann också.
Nu är den igång igen.
Känner hur det sliter i vagnen och dånar i knutarna

Kanske kan jag sova om en stund igen.
Tabletterna börjar göra verkan.
Svullnaden känns underlig. Som om jag hade för små handskar på mig som trycker hårt.

Det är en ny dag imorgon.

Jag måste till Sjukhuset och lämna igen Ekg mätpinnen.
Har inte fått registrerat mer än en gång.
Hjärtrusningarna kommer ju när jag kör oftast och då kan jag ju inte mäta.
Eller när pinnen ligger i väskan i husvagnen och jag är nån annanstans.
Struntar i det där. Säkert är det helt normalt att ha det så.
Jag känner mig bara fånig och hypokondrisk med en mätare på släp överallt.

Den ska åter imorgon.
Sen är det besiktning av lägenheten och min städning kl 14.00
Har lite finputsa kvar.
Hoppas att jag kan lämna ifrån mig nycklar och allt imorn.
Vill bara komma vidare nu och lämna Västerås bakom mig.

Har ju garagehyran en månad till tyvärr.
Inget att göra åt.
Behöver avsluta elavtalet med Mälarenergi.
Fixa ett par adressändringar till.

Sedan tänker jag faktiskt vila en hel dag.
Bara jobbet nu tillåter mig göra det.
Bara en dag så jag hinner få lite energi och vila händerna.

Nu sova några timmar till

Av Sirpa - 17 mars 2020 02:32

Igår måndag var jag och gjorde den jobbiga flyttstädningen.
Skrubbade ingrott skit efter tidigare hyresgäster, svor och förbannade min dumhet över att ha varit så godtrogen och mesigt snäll, när jag tog emot lägenheten i sånt skick för ett år sedan.

Nu straffade det sig.
Jag fick lov att ta hand om skiten efter andras lathet.

Nåja, nu är det gjort
Mina händer är helt förstörda och smärtan har jag dövat med Voltaren på fingrarnas leder, som är svullna och grymt smärtande.
Vissa av fingrarna kan jag inte böja helt ens. Det tar emot och gör jätteont.

Innan jag smorde med Voltaren så låg Nova och slickade på mina fingrar.
Katter vet när det gör ont.
Hon försökte hjälpa mig

Innan jag lämnade lägenheten släpade jag i ilskan ner det stora löpbandet vi inte fick med i bilen vid stora möbelflytten.
Baxade ut den i hissen, ner och ut i gruset på gården.
En bil stod parkerad och blockerade vid infarten till trappen så jag fick släpa bandet till gästparkeringen och där hiva in den försiktigt in i dotterns V70.
Ville ju inte ha sönder varken bil eller löpbandet.

Tror att jag fick extra styrka av ilskan över all extra städning.
Var egentlugen helt slut och trött men hittade de sista krafterna för att orka med slitet som var nödvändig

Det skojiga var att när jag knölade och slet med bandet in i bilen så gick en människa förbi jättenära och noggrant tittade åt ett annat håll för att inte behöva fråga om jag behövde hjälp.
Varför gå så nära när det fanns yta att gå en bit bort.
Haha :) Faschinerande!
Hade den människan varit jag, hade jag stannat och frågat om jag kunde hjälpa på nåt sätt.
Men så funkar ju inte alla.

Jag klarar så enormt mycket ensam
Är van att slita själv och inte besvära andra.

Hämtade cykeln från källaren och monterade den på cykelstället jag fäst på dragkroken.
Förankrade med vajerlåset.

Hämtade sedan det sista från lägenheten.
En del städgrejer som jag inte behövde, en lampa och annat
Låste till och åkte till Biltema.
Köpte spolarvätska till dotterns bil och ett par stroppar att fästa cykeln med ännu bättre. Hade ju en bit att åka och ville vara säker på att cykeln satt kvar.
Kanske är lite fånigt noga och säkerhetstokig, men hellre det än att nåt händer.
Kändes tryggt att åka då.

Himmel vad trött jag var i kroppen i bilen sedan när jag åkte hemåt.
Kom på att jag inget ätit sen frukost
Hittade en energibar i väskan som åkte ner
Tranbär och nötter.

Grejerna fick vara kvar i biöen ett par timmar sedan.
Var tvungen att få i mig mat.
Klockan var sent på eftermiddagen och jag hade slitit och jobbat sen tidig morgon.

Jobbet hade ringt ett par gånger under dagen. Mina jobb var inställda, de två jag hade i veckan
Mig gör det absolut ingenting
Jag har fullt upp ändå och har massor med tid injobbat extra från förra veckan.
Behöver få klart lägenheten och vila nån dag innan jag vill jobba igen.

Känner att kraschen är nära nu.
Det har varit åt helvete för mycket den sista tiden. Får jag inte några dagar ledigt och vila så blir det inte bra detta.

Om inte annat får det bli semesterdagar
Vi har ju ändå inget jobb
Corona sätter stopp för alla beställningar.
Städa buss mäktar jag inte med nu när smärtan i händerna är så grym.
Det är ju annars jobb som finns i mängd.

Det finns också annan personal som kan jobba med den biten. Inte bara jag.
Alla som kör bussarna kan också städa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards