Direktlänk till inlägg 26 mars 2020

Sover, orkar inget annat

Av Sirpa - 26 mars 2020 14:47

Seg som en tjärklump i kropp och leder.
Sov hela förmiddagen.
Yngsta dottern var in i husvagnen med dryck åt mig och checkade så jag inte fått feber.
Hon hade gjort en blandning av ingefära och citron i bubbelvatten. Fyllt av nyttigheter.

Ingen fara med febern. Kollade tempen på morgonen och det låg under normal.
Inte ens 36 grader som det brukar bli för mig när jag är slutkörd och kroppen attackeras av något.
Vore det Coronaviruset så skulle det nog visa feber rätt omgående.

Dottern var till apoteket och hämtade nässpray och tabletter för de svullna tryckande bihålorna.
Tog av båda och sov vidare under täcket och filtar.
5 timmar bara sovs bort av mitt liv.

Nova går omkring och sniffar på mig och på bädden jag sover i.
Luktar väl illa när jag inte är kry.
Nu har hon lagt sig tillrätta vid mina ben och sover djupt, varm och go.

Pratade med min mamma som är hemma hos sig alldeles förstörd av ryggvärk.
Hon berättade att det nu insjuknat två av nära släkt i Corona i Västerås.
En ligger på intensivvård och den andre är hemma och sjuk.
Ingen av dessa personer har varit i kontakt med mamma de senaste två veckorna.

Smittan har kommit i arbetet som bussförare.

Så det kryper närmare. Vårt arbete som bussförare är väldigt utsatt hela tiden.
Vem som helst kan bära smittan och ge den vidare.

Jag kommer själv att vara hemma ända tills jag är hundra säker på att jag är helt frisk.
Även fast mitt i dagsläget är endast kraftig huvudvärk, ledvärk och svullna bihålor så vet man ju inte
Min ork är nere i botten och stundtals nere på minus och då levererar jag inte ett säkert resultat i någonting.

Härhemma kramas vi inte och det är jättejobbigt för själen men bästa för allas säkerhet.
Två meters avstånd till mig just nu och jag håller till i husvagnen.
Bäst så tills vi vet säkert.
Låter dagarna gå i trygghet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 12:22

Helt perfekt att jag hittade ett recept som inte innehåller mjölkprotein och ändå blir jättegod och frasig. Gräddade en provsats först här på morgonen för att se hur det blev med de ingredienser. Om det skulle fastna i wåffeljärnet som så många a...

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards