Alla inlägg den 1 april 2020

Av Sirpa - 1 april 2020 06:19

Tiden går så himla fort.
Det är ju snart sommar och min dotter, barnbarnet och jag kan flytta in i huset.
Jag kan lämna åter husvagnen till dess ägare och börja leva "på riktigt" här på landet

Att vara sjuk i en husvagn är ingen höjdare kan jag säga.
Visst är det bra på så vis att jag kan hålla mig isolerad från de övriga så jag inte smittar med min förkylning/hosta
Men annars är det ganska kämpigt med de små ytorna under så många timmar varje dygn.

Vanlig husvagnsvistelse är ju oftast mycket att vara ute. Det är begränsat för mig då det gör ont i luftvägarna i den kalla luften och jag orkar heller inte vara ute annat än korta stunder.
Blåser det så helst inte alls. Det är för kallt för andning och leder.

Längtar efter att bli frisk och kunna ge mig ut på promenader i omgivningen här som är jättefin
Jag har ju haft många och långa träningspass här på den tiden då jag var i marathonträning
Längsta passet var 24 km en vår i snöglopp och starka vindar.
Himmel vad slut jag var efter det passet.
Finns att läsa om tillbaka i min blogg
Måste vara 2014 eller 2015, jag minns inte längre.



De två foton jag la ut är på Nova nu när hon sitter och ser ut på snöskatorna på gräsmattan där de letar mask i soluppgång.
Det håller henne sysselsatt.

Hon sitter där på nätterna också ibland då det säkert rör sig djur utanför.
Både rådjur och älg har vi sett spår av på gräsmattan.
Katter ser ju så bra i mörker så hon har säkert fullt upp på nätterna.
Jag fäller inte ner alla rullgardiner heller på natten.
Dels vill jag inte känna mig instängd och för Novas skull. Jobbigt för henne att höra ljud och inte se vad det är.
Tycker om att se soluppgången på morgonen om jag nu vaknar.
Beror på hur risig jag varit under natten.

Denna natt har jag sovit tungt och vaknade sjöblöt av svett. Vaknade redan 4.25
Nattlinne och påslakan genomsvettigt
Känner mig trött och sliten.
Hostat jättemycket och det kom upp lite blod när jag hostade och snöt mig.
Säkert är nåt sönderhostat

Mejlade jobbet och uppdaterade mitt mående. Kan behövas för planeringen av nästa vecka.
Den här veckan är körd för mig. Hinner inte bli frisk

Mina fingerleder smärtar och några leder är svullna igen. Svårt att böja de fingrarna.
Såg mig i spegeln när jag gick på toa tidigare. Ser ut som en zombie, blek, trött och glåmig.

Vilken början på denna månad.

1:a April 2020.

Min uppdatering från sjukbädden i husvagnen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards