Alla inlägg den 9 april 2020

Av Sirpa - 9 april 2020 19:57

Imorse ringde mobilen vid 5 tiden och det var jobbet.
SJ behövde en Tågersättningsbuss från Västerås till Fagersta.

Jag for upp snabbt, på med kaffe, i kläderna och mat till Nova. Sedan full fart till Västerås för att hämta ut buss till körningen.
Broöppning i Kvicksund så det blev lite tidsbrist.

Fick ta den buss som vi brukar ha till Eckerökörningar. Den står ju nu när inte båten går.
Hämtade Apptelefonen med körningen jag skulle ha.
Snabbt till Centralen i Västerås. Inga resenärer.
Vidare till Dingtuna, Hallstahammar och Surahammar.
Fortfarande inga resenärer.

Jättefin solig morgon och lugn körning.
Fortsatte till Ramnäs, Virsbo och vackra Ängelsberg.

Njöt av den fina omgivningen och den stillsamma körningen i beställningsbuss.
Det är ju det som är mitt riktiga jobb.
Beställningar

Turen var klar efter att jag angjort Fagersta Central och Fagersta Norra.
Inga resenärer på hela turen.
Nu vet jag hur den delen av tågsträckan går och kan det inför kommande körningar.
Toppen!

Åkte till depån i Västerås.
Tankade och skurade ur bussen.
Den var ju inte ren när jag fick den men jag lämnade den efter mig ren och fin.



Gick in för att prata med min chef om kommande vecka.
Ska köra lite tidiga mornar med buss från Hallstahammar.

Bara halvdagar men så ser det ut nu.
Bara att gilla läget.

Körningarna i Eskilstuna blir sedan veckan därpå tydligen.
Det var inte sån panik som de antydde först, att få dit oss på lån.
Blir intressant att se vad som händer framöver.

Tog lite kaffe och glass på depån innan jag for till Surahammar för att hämta ut liniment och mediciner till min mamma.

Trött, hungrig och lite yr i skallen åkte jag sedan hem till Etuna.
Då var klockan 13.30
Hade inte ätit frukost eller lunch.
Lite för dåligt att leva på när man jobbar och far runt som jag gjorde.

Bytte om, åt mat och lade mig sedan att vila.
Somnade med Nova på magen

Av Sirpa - 9 april 2020 02:25

Det är återigen dags för ett långt och känslosamt inlägg att bara försvinna ut i intet.

Skulle lägga med ett foto bara, så Poff!!!
Så var Allt borta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards