Alla inlägg den 14 april 2020

Av Sirpa - 14 april 2020 18:09

Livet har ju varit väldigt tufft och turbolent under de senaste månaderna.
Mycket har hänt, massor med kraft har gått åt och enormt med tid.
Som grädde på moset blev jag ju sedan sjuk.

Kosthållning och träning har fullständigt kommit i kläm under tiden.
Jag hade ju lyckats så fint med att fasta och få magen i balans men kom inte så långt att träning blev aktuellt.

Nu när det är dåligt med jobb, flytten klar, hälsan på väg till det bättre dag för dag, för mycket gottigt under påsken och jobbarbyxor som inte längre sitter löst, så finns det bara två saker att göra.

Första dagen idag med måltidsersättningar.
Känns jättebra.
Tänkte ta en vecka i taget och föra in sunt leverne igen. Dvs fasta helt i minst en vecka och sedan ta in mat igen vissa dagar och fasta 2-3 dagar i veckan.
Jag vet att min mage mår bättre av det och jag själv blir piggare.

In i detta petar jag också in motion.
Var ute två av påskens lediga dagar och gick några kilometer.
Helgen var ju väldigt blåsig så det var inte vidare njutfullt.

Idag efter jobbet kände jag ett sug att ge mig ut och röra på mig.
Först när jag kom hem fick det bli en kort vila.
Dottern skulle hämta barnbarnen från skolan så jag passade på att ta det som en morot.
Började gå mot byn där skolan är.
Dottern körde ifatt mig och checkade hur det gick. Jag valde att fortsätta gå och under tiden hämtade hon barnen.
När de sedan kom tillbaka hoppade jag in i bilen.

Det blev nästan en timmes rask promenad av detta påhitt :)

Det var soligt men väldigt blåsigt.
Hade på mig färggranna kläder för att synas när jag gick.

Kändes jättebra i kroppen efter kilometrarna.
Såhär kommer jag att göra dag för dag och öka avståndet för varje dag.

Att vara ute och gå så som jag gör är ju dessutom helt ok vad gäller covid19.
Inge folk och frisk luft.
Perfekt.


Av Sirpa - 14 april 2020 15:26

Max kläcktes på Påskafton och vi vet ännu inte om Max är en tupp eller höna.

Så grymt söt :)

Av Sirpa - 14 april 2020 15:18

Maxi Eskilstuna bjöd på en Prinsesstubbe när jag flyttade hit.
Hämtade ut den lagom till Påsk så det blev en gul stubbe.

Jättegod!

Tack Ica Maxi Eskilstuna

Av Sirpa - 14 april 2020 11:10

Denna tisdagsmorgon var det tidig väckning.
Helt perfekt för mig som gillar tidiga mornar.
Mobilväckningen stod på 3.15

Gick upp direkt och tog på kaffe. Gav Nova frukost men hon hade inte tid att äta för det var bråttom ut.
Klädde mig och fixade kaffe med i lillthermosen.
Satt i bilen redan 3.55 och åkte mot depån i Hallstahammar.

Stilla kylig morgon. Knappt plusgrader.
Skönt att vara nästan ensam på vägarna.
Tankade innan jag lämnade stan.
Det pratas om att bensinpriset ska trissas upp igen så det är lika bra att hålla full tank medans det ligger hyfsat till i pris.
Tankade för 12.44 litern.

Kom till depån när solen började ljusa upp himlen i fjärran.
Hämtade bussnyckeln och satte mig sedan för att lära mig en ny bussmodell igen, för mig.
Den depån har så många sorters bussar att det inte är så enkelt att bara komma utifrån och ta en buss.

Fick igång den och hittade de reglage och knappar jag behövde.
Gick in på toa innan avfärd för det här är ju inga bussar med toalett.
Jag är ju så van att bara stanna och gå när det behövs.
Nu var det bara att minimera vätskeintag så jag inte behövde toa på några timmar.

Körde tom till Surahammar och började där att köra med resenärer 6.00
Mot Ramnäs och Virsbo.
Fick ombord anställda för resa till Virsbo bruk.
Sedan åter 6.45 igen med nytt folk mot Surahammar och bussbyte till Västerås för några.
Skolungdomar ett gäng också.

Hade bara insläpp via bakdörr.
Samt spärrade framsäten. Vill gärna ha den distansen till folk.
Vi bussförare sitter ju så öppet utsatta där längst fram.

Släppte av de sista i Surahammar vid 7.45 och rullade sedan tom till depån i Hallstahammar igen.
Kändes så fjuttigt med bara sådan kort körning!

Putsade fönster och skurade golvet i bussen. Det hade nog inte gjorts på ett tag då skurvattnet blev svart direkt
Samma sak fortsätter fast det är annorlunda tider.
Vi är bara några få som bryr sig i städning av bussarna.
Nu borde det ju finnas tid tillbussvård när körningar är borta

Ska ta imorgon och fortsätta putsa i bussen och även tvätta den noga utvändigt
Jag lämnar iallafall fint efter mig.

När allt var klart for jag hemåt.
Ringde och pratade med mamma.
Hon bekymrade sig mest för vem som ska handla åt henne om vi nära blir sjuka.
Samt vem som ska kasta hennes återvinning.

Så det är ju bara att hoppas att vi håller oss friska så vi kan fixa iväg de kartonger och plast som blir :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards