Alla inlägg den 16 april 2020

Av Sirpa - 16 april 2020 18:28

Våran lilla kyckling växer så det knakar dag för dag.

Fotot taget när Max var i min husvagn idag och satt i en röd korg.
Därav det röda skenet.

Stilig pippi :)

Det vita vid foten är en kork med vatten i.

Av Sirpa - 16 april 2020 18:06

Idag hörde jag främmande läten från hästhagen där hönsen brukar hålla till.
Det visade sig vara en stilig fasanhanne och troligtvis samma som brukar bo där varje år.
Han brukar också ha en liten fru
Får se när hon dyker upp.

Han var ute och spatserade runt våra husvagnar.

Nova nyfiken men hon håller sig på avstånd.
Hon tog en mus i hästhagen idag berättade mitt barnbarn.



Av Sirpa - 16 april 2020 12:59

Det är just nu grejer överallt i huset, källaren och i bon utanför huset.
Tre hushåll ihopblandade kan man säga.

Så idag när det inte blev något med hämtningen av gräsklipparen så bestämde jag mig för att börja röja i bon.
Där har vi trädgårdsmöbler, gamla barncyklar och en massa annat som det behöver sorteras i.

Drog ut grejer i mängd och mitt i detta fick jag helt slut på krafter.
Det var bara att avbryta och intaga viloläge i husvagnen.
Kommer att fortsätta lite senare idag.

Tänkte få såpass fixat idag att familjen som ska flytta till det nya om några veckor, har sina grejer tillgängliga.
Dessutom ska ju utemöblerna vara ute snart så det blir automatiskt fixat med allt som behöver göras.

Dottern och jag var till stallet på morgonen och jag mockade medans hon fixade hästen.
Sedan tog vi en dryg timmes promenad med pålle i riktigt tryckande blåst.
Himmel vad det sög kraft!
Blev minst 5 km som vi gick.
På slutet var vi så trötta av den slitande blåsten att knappt tog oss åter till stallet.

Fruktansvärt vilket blåsande det är denna vår!!
Just nu hör jag stundtals hur det kommer vindbyar som får det att dåna i träden.

Superbra motion med att promenera i motvind. En kamp hela tiden.
Samtidigt var det soligt och vackert och det känns i huden i ansiktet att solen tagit.

När vi återvänt hem så var det bara att ta på kaffe och vila en stund.
Ringde till en verkstad i Västerås och bokade tid för olje/filterbyte på min bil imorgon.
Ska först jobba morgonen i Hallstahammar.
Sedan till Västerås och lämna in bilen för att sen köra en skoltur i Västerås innan hemfärd till Eskilstuna.
Full fart hela den dagen.
Hoppas på att kunna hämta gräsklipparen sen efter jobbet
Vill så gärna börja fixa med gräsmattan i helgen.
Det ska ju vara skapligt väder och kommande vecka blir ju fullspikad för mig med det nya tillfälliga jobbet på Transdev.
Så helgen är just nu enda tillfället jag har tiden och orken.

Nu ska jag ta en tupplur innan fortsättning följer på röjningen i bon.

Av Sirpa - 16 april 2020 07:18

Sov som en stock inatt efter att ha släckt lampan vid 21.30 tiden.

Såg på en dokumentär över räddningen av Notre Dame på kvällen. Vilken enorm insats brandkåren gjorde där. Helt otroligt!
Det är inte ofta jag fastnar vid någonting på tv men det var väldigt intressant.

Nova var inne i vagnen och sov riktigt djupt.
Hon var ju ute hela dagen från tidig morgon då jag åkte och jobbade.
Hon har fullt upp med allt nytt ute.

Vaknade tidig morgontimme av att hon ville ut. Då var hon pigg igen.
Släppte ut henne självklart och somnade om.
Vaknade vid 6.30 och hade ont i huvudet igen.
Fastan tar på mig och det är bra. Det är meningen att allt ska ställas om.
Det ska inte vara så svårt nu då det inte är länge sedan som jag fastade.
Kan vara för lite vätska igår.
Går ju inte att dricka mycket vatten när jag kör buss utan toa.

Idag är jag ledig.
Känner mig nu mycket mera avslappnad då jag vet att jobb ligger framför.
Passar så bra också att ha ett eget schema i linjekörning.
Jag vill inget sånt ha som beställningsförare men toppen när jag blir att köra annat ett tag.
Spännande är det.
Jag gillar ju nya äventyr och nu blir det helt nytt.

Det här läget kommer ju säkert att pågå en bit in i maj innan beställningskörningar rullar igång.

Sommaren kommer och jag ska checka om jag inte kan cykla till och från jobbet rent av.
Gratis motion :)

På Måndag ska kollegan och jag till Transdev och få vår introduktionsdag.
Se depån, bussarna, få kläder, lära oss biljettsystemet och allt därikring som krävs för att sedan ge oss ut på linjekännedom tisdag och onsdag.
Körning i skarpt läge från Torsdag.

Jag får ju jobba förmiddag, precis som jag önskade. Perfekt!

Nu ligger jag i sängen ännu och väntar in huvudvärken som börjar klinga av.
Har druckit mitt morgonkaffe.
Nova var in och åt sin frukost och gick ut igen. Full fart på henne.

Jag går straxt upp och klär på mig.
Ska åka med dottern för att lämna av Lillan i skolan först och sen far vi till stallet.
Vi tar hand om häst och mockning idag då äldsta dottern har så grymt mycket på sitt jobb.

Efter lunch hämtar jag gräsklipparen som ska få jobba hårt.
Imorgon har jag tidig väckning igen då det är sista morgonen i Hallstahammar och körningen till och från Virsbo.
Sen lägger jag Björksuniformen på vila ett tag.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards