Alla inlägg den 19 april 2020

Av Sirpa - 19 april 2020 07:36

Vaknade innan 7 denna söndagsmorgon.
Nova hade också sovit länge och hörde att jag vaknat.
Hon kom fram till mig och jag frågade:
Vill du gå ut Älskling?
Genast gick hon fram till husvagnsdörren och gick sedan ut.

Jag laddade kaffebryggaren och gick sedan ut till hönshuset.
Hade hört tuppen gala en bra stund.
Öppnade dörren och genast började lilla Max att pipa från sin bur under värmelampan.

Väntade in hönsen så de tog sig ut.
Fick till och med klappa ett par av hönorna.
De var inte bekväma vid beröring men tog det med hyfsat lugn ändå.
Till sist var alla ute och jag kunde stänga till så inte Max blev kall.

Gick in i huset och skalade ett kokt ägg och tog en bit av den, med mycket gula och hackade ner på ett papperfat.
Sparade resten inplastad i kylen.
Det är Maxens mat nu när kycklingen är så liten.
Gick ut med maten till Max som blev jätteglad och genast började picka i sig av ägget.
Stängde till och gick sedan åter till mitt morgonkaffe.

Så fridfullt härligt ute.
Nova spanade på fåglar. Fasanhannen ropade ute i hagen.
Flera rådjur stod ute på åkern och åt sin frukost.
Där kan vi se rådjur hela dagarna men framförallt morgon och kväll.

Massor med tjattrande småfåglar av olika sorter överallt.
Full aktivitet bland djuren
Älskar denna miljö med djur överallt.
Alla andra i huset sov ännu när jag stod därute och tittade mig omkring.

Känner inte för att ge mig ut på någon promenad. Kommer att vara så fysiskt aktiv ändå idag.
Klippa gräs och kratta.
Sen ska jag med till dotterns och svärsonens nya hus och plocka skräp som blåsten spridit runt i skogsdungen.
Det ska se prydligt och fint ut.

Känner mig som en hel människa verkligen av att bo på landet. Jag är ingen stadsmänniska.
Det fungerade självklart när jag inte hade nåt val tidigare.

Svärsonen och min son och jag tog en åktur i omgivningarna igår efter att vi varit till nya huset först.
Han ville visa de vägar som finns för mig att kunna cykla på till stan tex.
Likaså vart det finns bad. Jag älskar ju att bada.
Han visade alla ställen han jobbat med.
Han har ju grävmaskiner och jobbar jättemycket. Väldigt omtyckt och eftertraktad. Ständigt massor med jobb som han måste tacka nej till då det blir övermäktigt.

Jättekul och intressant att se omgivningarna. Massor med bebyggelse överallt. Fina gårdar och sommarstugeområden.
Det är ju här svärsonen växt upp.

Kanske kan jag cykla till depån i stan när det är fint väder.
Bra att inte behöva ge mig ut längs de trafikerade vägarna.
Bara att pumpa cykeln och ge mig ut för orientering av trakten.

Just nu är det skönt att bara njuta av morgonkaffet och se ut från fönstret i husvagnen.

Molnigt och vindstilla.
Inte lika kallt som igår morse.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards