Direktlänk till inlägg 25 maj 2020

Värmaren lade av

Av Sirpa - 25 maj 2020 03:51

Natten till Fredag vaknade jag av att det var kyligt i vagnen.
Insåg rätt snart att värmesystemet var knäpptyst.
Det brukar annars låta om den, knäppa och låta i elementen lite tyst.
Nu hördes ingenting och det var +16, vilket är alldeles för kyligt för mig att sova i.

Checkade thermostaten. Fick pannan att starta men den tystnade igen efter 15 sekunder.
Letade de fel jag visste kunde vara tänkbara och som jag kunde åtgärda.
Hittade inget.
Ström fanns så det var inget problem.

Det hela slutade med att jag gick ner i husets källare och hämtade min lilla kupevärmare som jag haft i mitt förtält förut.
Den fick stå och surra ut värme så jag fick sova.

Var ju totalt slut efter att under Torsdagen hjälpt till med flytten av familjen som nu kunde flytta till sitt nya hus.
Var dit tidig morgon först och planterade blommor ute. Sen iväg och handlade samt fixade frukost åt alla innan flytten kördes igång.

Höll på och for fram och åter mellan husen. Bar och bubbade. Hjälpte sortera mellan rummen. Grymt intensivt hela långa dagen så när kvällen kom var det dusch och bingen direkt för jag skulle ju ut på min sista arbetsdag på Transdev.
Upp 4.15 på morgonen så sömnen var jätteviktig.

Tack vare kupevärmaren fick jag tre timmar sömn till

Så kommande natt var bara att installera sig i huset då värmaren inte ville ha mig kvar mer i husvagnen.
Lite trist med sånt avslut
Hade hoppats på att kunna ha ett ordnat sovande medans vi installerade oss i huset i lugn och ro.

Så Fredag efter jobbet var det bara att rota fram soffdelarna som var stuvade inne i matrummet med hela mitt bohag.
Bygga ihop och bädda.
Dotter och barnbarn installerade sig i barnbarnets rum med extrasäng som vi hittade bland mina möbler i högen.

Så på grund av värmaren blev det snabbare inflytt
Bara att gilla läget.

Två katter i bädden fick jag :)
Både Nova och Wille kröp ihop hos mig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards