Direktlänk till inlägg 25 juni 2020

Onsdag i hettan

Av Sirpa - 25 juni 2020 16:39

Gick upp vid 8 tiden på Onsdagsmorgonen i mitt svala mörka rum på Scandic Victoria Tower.
En ny dag med körning från Stockholm till Värmland med kolloungdomar.

Gick ner först av allt till bussen och släpet för att städa ur den invändigt och torka med desinfektionsmedel.
Alla armstöd, ledstänger och toaletten såg jag till att torka noga.

Badade i svett när allt var klart då bussen stod i solgasset och det var kvävande hett i den.
När allt var klart och bussen redo för nästa körning, gick jag förbi receptionen och hämtade med den lilla lådan och påsen med frukost
Det är ju så den serveras nu under pandemin.
Ingen härlig buffe som Scandic brukar ha.
Restaurangen helt stängd.

Gick upp på rummet och tog en välbehövlig dusch innan jag intog frukosten i sängen.
Såg på tv under tiden

Vid 10.30 var det dags att packa ihop och checka ut.
Körde bussen till KTH för att lasta ett nytt gäng med kolloungdomar.
Testade vända och backa med släpet på den trånga ytan. Lyckades inte, blev stressad av bilar som måste fram på samma fläck.
Kopplade loss och flytta släpet för hand.

Sökte skugga ute medans ledarna lastade allt. Startade upp 20 minuter innan för att få vettig temp i bussen.
Stod mitt i solgasset så det var bastu i bussen

Åkte från platsen 13.00 och styrde mot Lesjöfors via Örebro.
Ett helvete till körning. Satt i full sol hela vägen till Örebro.
Fläktar på och full ac men det räckte inte
Hade säkert +50 framme hos mig i svarta uniformsbyxor.
Instrumentpanel, ratten och mina byxor var så varma att man brände sig vid beröring.

Jag var helt slut när vi kom fram till Djuprämmen vid 17.15 tiden. Kört hela tiden utan paus.
Medans allt lastades ut så gick jag till sjön och såg till att komma i vattnet fortast möjligt.
Mådde jättedåligt!!!

Huvudet klarnade och jag kunde känna hur kroppen började hitta balansen där jag låg i sjön. Vattnet svalt och skönt.
Drack vatten. Hämtade kaffe och såg till att få i mig salt när jag en stund senare bytte om och gjorde mig redo för hemfärd.
Hade 45 minuters lagstadgad rast bara innan jag åkte hemåt, sval och blöt i håret efter badet.

Jag mår så dåligt i sån värme.
Det var +31 när vi lämnade Stockholm.
Sen sitta i full solsken i timmar utan paus.
Det är övermäktigt.

Valde att åka över Ludvika hem.
Mycket roligare väg att köra.
Hade solen från sidan och det var skillnad
Senare började den gå ner så då blev det helt annan temp i bussen på förarplatsen.

Kom hem till Västerås vid 21 tiden.
Totalt urlakad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards