Direktlänk till inlägg 1 juli 2020

Riktigt jobbigt besked

Av Sirpa - 1 juli 2020 20:13

Vi förlorade skolkörningarna i Västerås och Munktorp till Bergkvara buss.

Vi i Västerås är nu varslade då det är alldeles för många förare.

Som om det inte vore nog med Covid19.
Nu är jag väl snart arbetslös också.
Har ju knappt 2 år på Björks buss

Drömmar slås i spillror!!!!

 
 
Amisa

Amisa

1 juli 2020 22:34

Ja det är väl resultatet av hur samhället är ordnat nu för tiden, där kommuner och myndigheter köper in tjänster på korta avtalstider istället för att anställa den personal som behövs för uppgiften. Då blir det framför allt personalen som får ta smällarna i ett ryckigt och oförutsägbart arbetsliv.

Jag hoppas det ordnar sig för dig, så att du får behålla ditt jobb eller snart hittar ett nytt jobb! Kanske kan du söka jobb hos företaget som vann anbudet? Dom kanske behöver anställa lite fler förare nu?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

1 juli 2020 22:47

Jag hoppas ju verkligen att jag kan vara kvar. Jag är ju ren beställningsförare och kör inte skolor mer än när det har behövts vid tider då många varit sjuka.
Dessutom har jag en 37 år lång erfarenhet i branchen och släpkort vilket inte många tar nuförtiden längre.
Vill inte sätta mig och nöta i linjetrafik, då får jag inte utlopp för min fulla kompetens.
Ju svårare, ansvarsfulla och kluriga mina körningar är dess bättre.
Så jag hör till en annan nisch av körningarna men har lik förbaskat knappt 2 år i detta bolag. Kommunal lär ju gå efter anställningstid och inte kompetens.
En spänd till följer nu fram till varslets verkställande

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards