Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Sirpa - 2 juli 2020 21:12

Idag när dotter, barnbarn ovh jag var och handlade på Willys så fyndade vi rejält.

Willys har sitt Svinnsmart som är toppen då ytterst lite varor behöver kasseras.
De sänker priset rejält och jag hittar varje gång jag handlar någonting som jag ändå ska köpa till ett mycket bra pris.
Det kan vara bröd, mejeriprodukter, chark och som idag frukt och grönt.

Lägger ut bilder på de lådor som vi köpte.
En med tre stora klasar bananer som är helt perfekt mogna.
Blir de övermogna så fryser vi dem.utan skal och används i glass.
20:- för hela lådan

Nästa låda var det tre gurkor, två gröna papikor, broccolibukett och 8 st mogna fina avocadosar i den storleken som kostar minst 10:- styck i vanliga fall.
Skar bort ca 10 cm av en gurka.
20:- även för denna låda.

Sista lådan var äpplen av en sort som kostar i vanliga fall över 40:- kr kilot.
Pink Lady heter sorten.
20 stycken äpplen som bar helt felfria.
Även denna för 20:-

Känns så bra att köpa sådant som har odlats, fraktats och jobbats med i många led. Som legat för länge i butiken.
Toppen att allt kommer till användning.

Jag kommer att ta med två-tre bananer till jobbet imorgon.

Av Sirpa - 2 juli 2020 10:05

Igår kväll låg jag i soffan och såg på tv och funderade över framtiden.
Wille kom upp till mig och la sig på min mage för att ge mig energi.

Det är otroligt hur katterna känner av hur vi människor mår.
Wille framför allt är sådan att han nästan trycker ner mig i viloläge för att ge av sin energi.

Han blir varm och tung och spinner så han vibrerar.

Han låg så över en halvtimme och sen gick han iväg för att ladda upp sig själv.
Rullade ihop sig som en boll på en soffkudde och sov tungt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards