Alla inlägg den 4 juli 2020

Av Sirpa - 4 juli 2020 12:43

Körde under Fredagen Brukslinjen/Servicelinjen i Hallstahammar/Kolbäck/Surahammar och Virsbo.

Det blev många timmar och många vändor.
En körning som är tillsnickrad för sommaren då många har semester och det inte skall gå åt mer än få förare för tjänsterna.

Började 5.40 på morgonen och var klar 16.30 Så intensivt och sån variation på körning och ort att det gällde verkligen att läsa rätt i körordern.

Jag kom hem till Etuna vid 17.30 tiden och var helt slut i skallen.

Kul dag men himmel vad den tog kraft då jag inte hade kört en del av sträckningarna tidigare.
Trafikledningen fick förklara färdvägarna :)
Klart intressant!
Nu vet jag turerna så kommer den tjänsten igen i sommar till mig så blir det självklart lättare.

Intressant också att bli kallad för - Idiot- av en resenär när jag inte stannade exakt där han tyckte att jag skulle stannat.
Blev kanske 5 meter längre fram :)
Fanns ingen hållplatsstolpe annat än på andra sidan så jag hade lite svårt att veta.

Så lätt man blir Idiotförklarad som bussförare i linjetrafik :)

Kan vara en av orsakerna till att jag älskar att köra i Beställningstrafik.

Hör dessutom till att det jag körde var gratisbuss som kommunerna betalar för att innevånarna ska få ha gratis buss.

Många timmar fick jag ihop och det är jag oerhört tacksam för.
Även som idiot :)

Fotona över vattnet tog jag i Borgåsund utanför Strömsholm där jag fick några minuter över.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards