Alla inlägg den 8 juli 2020

Av Sirpa - 8 juli 2020 23:37

Om en månad är min fastanställning över hos Björks.
Varslades för en vecka sedan och idag kom beskedet om uppsägning.

Vi är många som får gå.....

Möte med mina chefer imorgon.
Ett erbjudande väntar på mig tydligen.
Återstår att se vad det är

Av Sirpa - 8 juli 2020 09:48

Vaknade tidigt denna Onsdagsmorgon på hotellet i Kista.
Hade inte sovit mer än 6 timmar men det räckte tydligen för jag kände mig pigg och utvilad.
Tittade ut och blev jättesugen på en promenad.
Nu är det ju svalt ute om mornarna när den jobbiga hettan är över.

Hade med mig träningskläder och bytte om snabbt. Ner med hissen, hälsade på min buss Nallen innan det var dags att gå bortåt från hotellet
Höll mig i närheten då jag inte visste hur långt benen skulle hålla.
Har ju den bråkande lårmuskeln som inte går att lita på.

Var ute i närmare 45 minuter och fick ihop 5000 steg iallafall.
Kändes toppenbra.

Tog lite foton på regndroppar och det magnifika hotellet.
Hisnande känsla att stå nedanför och titta upp. Jag blir yr av sånt.
Kunde ändå inte låta bli att titta uppåt.

Tog med mig frukosten från Receptionen på vägen upp till rummet.
Efter en skön dusch åt jag frukosten, en del av den iallafall, i sängen med tv:n igång.

Softar nu en stund innan det är dags att åka till KTH för att lasta nästa gäng med ungdomar och köra till Värmland.

Mina grejer är packade.
Kaffe finns i båda thermosarna så jag klarar den långa dagen
Har med vattenkokare och instantkaffe så jag inte behöver köpa och krångla.

Smörgåsar ligger i bussens kylskåp och det blev kvar allt möjligt från min frukost här.

Tänkte köra fram och stå redo i god tid på plats så det bara är att lägga in bagage i bussen. Ledarnas grejer ska ju in först så det är klart när ungdomarna anländer och det blir full cirkus med allt

Gillar att stå vid sidan av och se hur proffsigt ledarna tar hand om allt.
Det är mycket som ska klaffa innan alla är redo i bussen och vi kan rulla.

Av Sirpa - 8 juli 2020 07:13

Igår Tisdag var det dags igen för min var fjortondedagskörning till Värmland.

Var på jobbet vid 9 tiden och tankade buss och fixade till den för att sedan koppla på släpkärra och åka till Värmland och Djuprämmen.
Behaglig resa och jag passade på när jag ändå satt med tom buss att ringa upp min mamma och prata bort en stund.
Hade självklart headset så händerna var fria.
Inte en chans att jag pratar med mobilen i handen, det finns inte i min värld vid körning.

Stannade till på ett ställe en bit ifrån mitt slutmål och gick på toaletten.
Det visade sig att det inte gick att spola.
Föregående förare har inte brytt sig om att fylla på.
Jag blir så ledsen när detta händer.
Två grejer som inte var gjorda i min buss inför långa resan
Diesel och saneringsvätska toan.

Det innebär att jag aldrig kan lita på att nåt är gjort hädanefter.
Bussen har inga nivåmätare på annat än diesel och adblue så det andra måste jag in i tvätthallen och helt enkelt fylla på tills det rinner över för att kolla.

Hade nu sån tur att det är sommar och jag kunde bara fylla på vatten vid Kollogården det första jag gjorde när jag kom dit.
Fick hjälp att dra slang från en av byggnaderna.
Det gick i mängder med vatten.
Sånt här ska inte behöva hända. Nu fixade jag det tack vare hjälp av bästa kolloledarna.

När detvar klart och jag vågade pusta ut och parkera ekipaget i läge för ilastning så bytte jag om och gick ner till sjön för mitt obligatoriska bad när jag är på Djuprämmens Kollogård.
Det var så vackert över vattnet och de regntunga skyarna.

Jag är ju galen i att bada och nu var vattnet så skönt då luften kändes sval i jämnförelse.
Tog mig två kortare simturer och bara njöt av det mjuka vattnet mot min kropp.

Många timmars jobb låg framför mig så det var en energiboost med badet.
Upp och bytte om. Vädret varierade väldigt. Från sol och värme till kraftig hällregn och en hagelskur mitt i.
Väldigt underligt väder.

Vi kom iväg lite senare än tänkt och det gav mig lite stresspåslag. 15 minuter gör mycket inför ankomst Stockholm och väntande anhöriga till ungdomarna.
Vet inte varför det blev försenat.

Körde på i ett gott tempo och bra flyt.
Inte så mycket trafik och släpet gör ju att jag bara får köra 80 km i timmen.

Anlände prick 15 minuter sena till KTH i Stockholm och lastade av.
45 minuters rast då jag kört 4.11 i tid och skulle sedan till Frihamnen och tömma toaletten.
Fixade det med släpet bakom, trångt och lite bökigt.
Sen full sprutt till Kista och hotellet.
Parkerade, checkade in och tog mig en dusch direkt.
Kände mig ofräsch efter toatömning och städning av den.
Någon hade bajsat ner toan, sitsen och slängt bajsiga papper i papperskorgen.
Kladd lite överallt.
Inte kul att ta hand om.
Men men... Jobbet är mitt och måste göras och jag gjorde det.

Kröp ner i den rena bädden i mitt rum på 12:e våningen.
Scandic Victoria Tower i Kista
Kaffe, smörgås och lite gott i magen.
Såg på tv och somnade straxt innan midnatt.

Ny arbetsdag väntar

Av Sirpa - 8 juli 2020 06:46

Från 12:e våningen på Scandic Victoria Tower i Kista hade jag denna kvällshimmel igår att beskåda

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards