Direktlänk till inlägg 13 juli 2020

Vaken i natten

Av Sirpa - 13 juli 2020 00:38

Jobbade nästan hela förra veckan till sena kvällar.
Nu ska jag ställa om mig för att jobba jättetidigt istället och har svårt att sova.
Jag är ju morgonpigg men mår inte så bra av såna omkast det blir.

Nu ska jag upp 2 på natten och i Fredags kom jag till depå samma tid efter kvällsjobb.
Har ju varit ledig lördag söndag men fått lov att sova längre om mornarna då det inte funkat att somna tidigt, fast jag fösökt.
Behövde ju ställa om dygnsklockan.

Somnade vid 20 tiden igår kväll och vaknade straxt efter 23 igen.
Ligger nu vaken och vet att det snart är dags att kliva upp.
Behöver vara i Västerås 3.15 för att åka i depåbil till depån i Bålsta där bussen står.
För att sedan köra den tom till Cityterminalen i Stockholm och börja körningen med tågresenärer där

Lång dag följer
Är inte hemma igen förrän tidigast 18.30 ikväll. Samma tider sen på tisdagen
Borde funka att somna bättre ikväll tidigt

Sen blir det omkast igen onsdag.
Kör då sen Eckerö.
Börjar vid 10 på förmiddagen och kommer hem igen vid 2 tiden på natten.
Kropp och knopp tar stryk av dessa kast.

Men men.... Snart är det ju slut
Den 7/8 har jag ju inte min fasta tjänst kvar längre. Då vet jag inget om när nästa arbetstillfälle blir.

Dagen då jag måste anmäla mig till A kassan för första gången i mitt liv.
Sen om jag behöver A kassan återstår att se.
Covid19 styr allt.
Viruset har tagit allt bussresande ifrån oss.

Ingen vet om och när livet återvänder.
Saknar mina riktiga beställningskörningar.
Kanske återkommer de aldrig mera.
Ingen vet...

Inte konstigt att jag har svårt att sova.
62 år i vår och snart arbetslös.



Fotot är taget i torsdags natt då kollegan och jag måste tanka vid en Preem mack i Barkarby då pumpen på depån inte fungerade.

Den natten blev extra sen pga av detta moment. Måste ju ha bränsle.

 
 
Amisa

Amisa

13 juli 2020 02:29

Upp med hakan, det kommer att ordna sig på något mirakulöst sätt! Försök att tänka positivt, så kommer du att hitta någon bra lösning. Tänk om du får ett nytt jobb som du trivs ännu bättre med än ditt gamla?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

13 juli 2020 05:26

Jag har så svårt att se hur jag ska trivas bättre än med det som jag haft.
Klart det måste ses positivt i vilket fall :)
Enda sättet att frambringa goda gensvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards