Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Sirpa - 15 juli 2020 06:59

Att gå upp 2 på natten för att åka och jobba och ha en så lång arbetsdag att jag inte varit hemma förrän 18.30 på kvällen, det var på väg att ta knäcken på mig !!!

Vi är ett gäng chaffisar som kör denna Tågersättningstrafik mellan Bålsta och Cityterminalen i Stockholm.
De flesta av oss jobbar de sista veckorna då vi blivit uppsagda på grund av arbetsbrist.

Känns så konstigt när vi just nu jobbar så grymt mycket och snart är det slut.

Jag ligger just nu i min säng efter att ha sovit tungt hela natten. Var totalt slut igår när jag kom hem på kvällen.
Hade då varit igång i 16 timmar i arbete.
Pjuh!!!

Många vändor blev det till Stockholm.

Jag dricker mitt morgonkaffe och funderar över framtiden.
Känner ingen större oro längre då jag hade ett samtal igår som gav mig stor glädje och hopp om att ändå ha jobb fast jag tvingas ner till timanställning

Vi får se vad detta samtal leder till.
Jag avslöjar inget ännu utan vill se att det landar väl innan.

Idag ska jag köra en Eckerökörning som börjar 10 och håller på till 1 inatt.
Så mitt dygn kastas om igen.
Det sliter på kroppen men jag ska inte gnälla då det snart ändå är slut

Sen har jag ingen aning om vad det blir.
Fullt upp till den 6/8 iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards