Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Sirpa - 22 juli 2020 10:27

Efter att ha sovit gott under många timmar inatt så kändes det skönt att byta om till träningskläder och gå ut i den svala soliga morgonen.

Skönt att rensa tankarna då det är en hel del oro och kluvna känslor i hjärnan just nu.

Lugnt och stilla här i Kistamässans område tidigt på morgonen.

Känner mig idag lite låg och det tillåter jag vara. Det går inte att tvinga fram en munter känsla när tankarna över det sönderslagna arbetslivet finns där.
Vi är många som går med dessa tomma tankar stundtals.

De flesta dagar är jag framåtsträvande och kreativ men det kommer stunder, som idag då jag bara inte orkar tänka framåt
Stannar i stunden istället och försöker njuta av det jag är i nu.

Promenad i Kista innan dusch och frukost.


Det blev några kilometer iallafall och faktiskt att motionen hjälpte till att rensa tankar.

Tog med mig frukostlådan och påsen samt en kopp kaffe innan jag åkte upp till rummet med hissen.

Skön välbehövlig dusch innan det fick bli frukost i sängen
Drog fram ett litet bord till sängen och intog en del av frullen medans tv nyheterna visades.

När den var klar och jag pacjat ner det som inte åts upp så var det dags att fixa mig iordning för den långa arbetsdagen.

Ska vara framkörd 11.15 utanför KTH för att börja lastas.

Klockan 13.00 styr jag ekipaget till Värmland igen.

Hoppas den tomma känslan släpper snart och fylls av något trevligt som ger framtidshopp.

Mejlade trafikledaren imorse och bad om att få en normal veckovila.
De förkortade knäcker mig.
Behöver två dagar i rad av ledighet när det är så långa dagar nu och inrensivt.

Får vara ledig 27-28/7 helt och det ska bli skönt.

Av Sirpa - 22 juli 2020 07:09

Jag jobbar ju så grymt mycket just nu denna månad att det blivit jättesvårt att hinna med allt hemma.

Gräset är jättehögt nu och måste absolut klippas imorgon torsdag när jag har den enda lediga dagen.
Kommer hem jättesent ikväll och får inte sova länge för sedan på fredag måste jag gå upp 2 på natten för att åka till jobbet.

Väldigt begränsad ledighet.

Igår morse innan jag skulle iväg till körningen jag är ute på nu i två dygn så gick jag upp extra tidigt för att hinna plocka ner Svarta vinbären innan de blivit övermogna och trillade av sin gren.

Fick ihop 1.5 liter så nu finns det ca 5 liter totalt i frysen. Det känns bra inför vinterns C vitaminer.
Älskar Svarta vinbär.

Av Sirpa - 22 juli 2020 06:30

Anlände till Scandic Victoria Tower i Kista vid 21 tiden igår kväll.
Var jättetrött efter timmar av körning.

Åt medhavd mat på rummet, tog en dusch och somnade sedan vid 22.30 tiden.

Detta är en toppenhotell för bussförare.
Rejäla bussparkeringar och tysta fräscha rum. Precis det vi behöver i jobbet

Bor på 13:e våningen med utsikt över mitt ekipage.

Av Sirpa - 22 juli 2020 06:25

Stannade för kort kisspaus igår på väg till Värmland och hittade då ett buskage med hallon vid vägen
Kunde inte låta bli att plocka lite

Av Sirpa - 22 juli 2020 06:23

Igår var det dags igen att åka till Värmland och kollot i Djuprämmen, för att hämta hem det gäng som jag körde dit för två veckor sedan.

Ställde bussen på sin bestämda plats och öppnade luckorna.
Jag får ju inget göra vid lastningen så det blev genast ombyte till badkläder och hopp i vattnet.

Lite blåsigt men det gjorde inget.
Grymt skönt.

Det här kommer jag att sakna.
Allt har ju ett slut nån gång och så även detta jobb.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards