Alla inlägg den 27 juli 2020

Av Sirpa - 27 juli 2020 19:44

Hela denna första lediga dag har gått åt till att hålla mig på benen.
Hela kroppen och likaså hjärnan har fått så mycket stryk av att kastas mellan olika tider på dygnet i jobbet att jag nu är alldeles trasig.

Lederna värker, ögonen svullna och grusiga, fingerlederna tjocka. Ja hela jag känns som en seg klump av trötthet.
Vaknade tidigt imorse och kunde inte somna om fast jag ville sova mera.

Det lilla som jag orkat göra idag är en droppe i havet av det jag skulle vilja och behöva göra nu under lediga dagarna.

Satt i soffan och somnade så, framför tv:n.
Vaknade av att det gjorde ont då jag halvlåg, vriden som en korkskruv. Kroppsdelar hade domnat av och jag hade ont överallt.

Så förbannat slutkörd!!!

Nu har jag lagt mig i sängen och försöker slappna av.

Wille katt har hållit sig nära mig mest hela dagen. Han försöker ge mig energi men det går inte att ladda upp mig verkar det som.
Det måste göras under sömn och stillhet.

Hoppas, hoppas att jag får sova nu inatt.
8 timmar skulle vara toppen.
Jag vill ha ork att leva och inte bara flänga omkring i jobbet alla dygnets vakna timmar.

Bara jag nu inte blir sjuk mitt i detta energilösa tillstånd.
Har ju bara 12 dagar kvar i min fastanställning innan det blir till att kliva ut i ovissheten.

Behöver sooooova!!!

Av Sirpa - 27 juli 2020 17:36

Vattnade blommorna härhemma och såg något skymta bakom en gardin.
En av orkideerna hade slagit ut i blom efter att ha varit riktigt illa däran när vi flyttade hit till huset.
Flera har dött och bara några få lever vidare.
Denna valde livet och blommar så vackert

Av Sirpa - 27 juli 2020 13:24

Vi har jättemycket lavendel i trädgården och de är i full blom sen några veckor tillbaka.
Bin och Humlor samlas i blommorna som sprider en härlig doft.

Nu har jag börjat plocka buketter och hänger inomhus för torkning.
Det räcker till det och våra flygande små vänner som behöver nektarn.

Så behaglig och rogivande doft.

Av Sirpa - 27 juli 2020 06:15

Nu sitter jag i sängen och bara njuter av att inte behöva ge mig iväg någonstans.
Wille katt har fått sin frukost och dragit sig nöjd tillbaka för att sova nån timme.
Nova har jag inte sett sen i Lördags så hon är ute och ränner igen hos grannarna kan jag tro.

Hade kontakt med en granne längs vår lilla väg här i veckan och hon ser Nova där hos henne ofta. Finns väl mycket rådisar att fånga hos grannarna som inte har några egna katter
Hon var bara nöjd över att Nova var där och höll rent.

Nu har jag tre hela dagar framför mug av ledighet och jag har en liten plan med vad dessa dagar kommer att innehålla.

Jag vill ut i skogen och plocka blåbär då det tydligen finns mycket iår.
Så härligt att ha i frysen och ta fram på vintern.

Sen ska jag låna en bra såg av svärsonen för att såga ner de pallar jag tog reda på efter deras bygge under våren
Jag ska elda med dessa i köksspisen i vinter var det tänkt.
Gratis ved.

Nu ska inte ledigheten bara bestå utav en massa hemmajobb utan det ska också bli slappa, sova, se på tv, greja med mina älskade blommor och kanske att jag dammsuger ur bilen.
Tog ju upp lite mandelpotatis i veckan som var och dessa ska jag koka upp och äta med lite sill eller skiva ner kalla i en god sallad.
Vi får se vad jag känner för.

Ser ut att bli en fin dag iallafall och poolen kommer få en hel del besök från mig
Den behöver göras rent såg jag igår kväll när jag var i efter hemkomst från jobbet.

Tvestjärtar håller till under poolduken och druttar i vattnet för att sedan drunkna.
De sjunker till botten och blir små äckliga svullna prylar där. Så mycket tvestjärtar överallt

Hönsen ska få gå fria ute nu när jag är hemma. Hönshuset behöver en städning också. Bägge har ruggat och det är är dun och fjädrar överallt.
Tur att de bara är två i sånt läge.

Så sysslolös kommer jag inte vara.
Ett stort jobb som ligger framför är att tvätta fönstren i hela huset och sätta dit nya tätningslister inför vinterns kyliga vindar.
Får beta av ett fönster i taget dag för dag.

De arbetsveckor jag har bakom mig nu har varit riktigt jobbiga då dagarna varit grymt långa. Varje dag allt mellan 11 och 15 timmar. Jag klagar inte över det fakta att vi faktiskt haft jobb, det är bra, men huuu så tungt när passen gjorts så långa för att spara in personal.

Chocken över att ha blivit uppsagd från min fasta anställning har lagt sig och jag har en plan med kommande tid hur jag ska fixa till det med jobb.
Det kommer krävas oerhört mycket av mig men det är jag ju van vid
Livet är en ständig kamp och jag väljer att vinna den kampen, sålänge jag får behålla hälsan och mår bra

För att behålla ork och hälsa behövs även ledighet och återhämtning.
Det kommer jag ägna mig åt i dagarna tre nu.
Iivet går inte i repris.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards