Direktlänk till inlägg 27 juli 2020

Hoppas på god sömn

Av Sirpa - 27 juli 2020 19:44

Hela denna första lediga dag har gått åt till att hålla mig på benen.
Hela kroppen och likaså hjärnan har fått så mycket stryk av att kastas mellan olika tider på dygnet i jobbet att jag nu är alldeles trasig.

Lederna värker, ögonen svullna och grusiga, fingerlederna tjocka. Ja hela jag känns som en seg klump av trötthet.
Vaknade tidigt imorse och kunde inte somna om fast jag ville sova mera.

Det lilla som jag orkat göra idag är en droppe i havet av det jag skulle vilja och behöva göra nu under lediga dagarna.

Satt i soffan och somnade så, framför tv:n.
Vaknade av att det gjorde ont då jag halvlåg, vriden som en korkskruv. Kroppsdelar hade domnat av och jag hade ont överallt.

Så förbannat slutkörd!!!

Nu har jag lagt mig i sängen och försöker slappna av.

Wille katt har hållit sig nära mig mest hela dagen. Han försöker ge mig energi men det går inte att ladda upp mig verkar det som.
Det måste göras under sömn och stillhet.

Hoppas, hoppas att jag får sova nu inatt.
8 timmar skulle vara toppen.
Jag vill ha ork att leva och inte bara flänga omkring i jobbet alla dygnets vakna timmar.

Bara jag nu inte blir sjuk mitt i detta energilösa tillstånd.
Har ju bara 12 dagar kvar i min fastanställning innan det blir till att kliva ut i ovissheten.

Behöver sooooova!!!

 
 
Amisa

Amisa

27 juli 2020 21:20

Du kanske inte måste gå på fullvarv hela tiden? Tillåt dig att bara vara en del av tiden också och glöm inte bort att livsomställningen du står inför kanske också tar en del kraft från dig. Var lite extra omtänksam mot dig själv just nu!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

28 juli 2020 08:36

Jag har ju hela mitt liv varit en högpresterande person och det har jag inget emot, sålänge den vila och återhämtning som krävs för att orka, verkligen ges tillåtelse. Nu har det kommit ur balans och jag försöker få fatt i trådarna och knyta ihop allt igen.
Det är inte humant att jobba som vi gjort de senaste veckorna.
Upp 2 på natten och iväg för att komma hem 8 på kvällen. Sedan kastas det om till att börja senare och jobba in på natten och återigen till tidiga mornar.
Kollegor har sagt ifrån då de känt att kroppen kraschar.
Jag är ju envis och kämpar på.
Nu inatt har jag sovit med hjälp av insomningstabletter.
Det tog tre timmar innan de gjorde verkan men sen sov jag 5 timmar ostört och lite mer sönderhackad sömn i 5 timmar till.
Känner mig mindre jagad idag.
Blir nog lättare att tänka klart idag och vila på riktigt, utan hög puls och hjärtklappning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards