Alla inlägg den 28 juli 2020

Av Sirpa - 28 juli 2020 22:08

Blev idag bjuden på mat hos äldsta dottern med familj.
Tog med sockerärtor och plocksallad från det egna landet dit till middagsbordet.
Hade även med kladdkaka till dessert.

Fick träffa deras kanin som hittats ute och ingen ville veta av den, så den fick hem hos mitt barnbarn.
Jättegullig, social och jättekelig kaninkille.
Någon har väl bara dumpat den ute när denne tröttnat.
Det har annonserats och frågats men ingen ägare har dykt upp.

Det finns ju människor som är så ego att de släpper ut husdjur när de åker på semester.

Nu har han fått det jättebra och är högt älskad.
Döpt till Fläcken.

Jag hade honom i famnen en bra stund och han tryckte sig intill min kind och ville bara ha mer kel.
Sen hoppade han in i sin bur och tuggade hö förnöjsamt när dottern gjort rent hos honom.

Jag hade med en påse med blandmat åt honom som jag köpte på dan när jag var och handlade.
Det kommer han att få som godis.

Under tiden jag var hemma hos dottern så kom det ett rejält åskväder och regnet hällde ner.
Tog reda på regnvatten när jag kom hem.
Båda katterna var hemma och vilade.

Jag fick ett samtal från jobbet om jag kunde jobba imorgon och jag sade genast nej. Sa att jag behöver min vila nu och det togs emot på ett bra sätt.
Dottern glad över att jag klarade av att säga nej.
Känner att jag måste få all vila jag nu kan få innan det är dags igen för jobb.

På förmiddagen, efter att jag varit och handlat på både Maxi och Öb så var jag helt slut. Åt mat och somnade i soffan, sov en timme. Var helt groggy efteråt.

Fick under förmiddagen också klart med en del jobb framöver. Ser inte ut som jag kommer få några problem med att få körningar, som timanställd.
Även ett bussföretag i Eskilstuna vill gärna träffa mig och prata jobb.
Som det ser ut nu så är jag fullbokad in halvvägs i Augusti.
Bara det känns toppen.

Nu är det kväller och jag är jättetrött.
Kommer inte att behöva nån hjälp med att somna.

Blev så glad när jag såg att tomaterna som inte såg ut att lyckas alls, nu har några mogna till och med och fullt med flera på gång.

Ska äta ett par på frukostmackan imorgon.
Ostmacka med skivad tomat, jättegott

Av Sirpa - 28 juli 2020 21:07

Tomatplantan som kämpat hela sommaren har nu bestämt sig för att börja ge något till oss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards