Alla inlägg den 6 augusti 2020

Av Sirpa - 6 augusti 2020 21:01

Tisdag och Onsdag ägnade jag åt till att hämta och lämna kolloungdomar som jag har gjort hela sommaren var 14:e dag.

Tisdagen hämtade jag från Värmland och körde till Stockholm.
Tömde toan på bussen i Frihamnen på tömningsstället och åkte sedan och parkerade vid hotellet i Kista.
Scandic Victoria Tower.
Fick rum på 21:a våningen.

Dagen efter var det sedan dags att åka med det sista gänget till Värmland
Lastade utanför KTH och körde sedan de 32 milen till kollogården.

Lastningen vid KTH var lite speciell denna gång då det kom en parkeringsvakt och började härja med oss.
Det var nära att hon bötfällde mitt släp som stod frånkopplat på andra sidan.
Hon stod och skrek rakt ut om vem som ställt släpet där.

Joel och grabbarna snabbade sig på och rullade över den och kopplade på min buss.
Hela sommaren har gått utan nåt strul men nu sista tillfället måste det bråkas.
Väldigt märkligt!
Vi störde inte någon eller var i vägen.

Nåja... Det var p vakten som mådde sämst kändes det som.

Jag körde till Värmland och när allt var urlastat åkte jag hemåt
Tog 45 minuters rast i Säfsen.
Pratade med mamma i mobilen, åt lite medhavd mat och plockade med bussen den stunden.
Rullade sedan hemåt.
Tanka, städa, tömde toa och allt som måste göras innan hemfärd till Etuna vid 22 tiden.

Av Sirpa - 6 augusti 2020 20:21

I Tisdags när jag var till kollogården Djuprämmen i Värmland och hämtade kolloungdomar så gick jag omkring litegrann. Var inte badsugen alls den dagen fast det var toppenväder.

Kände att jag ville lägga denna härliga plats i minnesbanken.
Tog foton, satt på bryggan och njöt.
På återvägen till bussen gick jag förbi köksbyggnaden och där utanför var det en massa återvinning.
Noga sorterat för att köras iväg till återbruket.

Mitt intresse fångades av stora staplar med plasthinkar och plastbuttar som används till storkök som denna på kollogården.
Hinkar som det varit Gräddfil, Lingonsylt, kryddor och en massa annat stod där och skulle slängas till återvinning.

Jag kunde inte låta bli utan frågade om det var ok att jag tog hem byttorna och hinkarna.
Det fick jag jättegärna då det underlättade deras jobb med att köra iväg allt.

Sopsäckar plockades fram och tre fulla säckar lades in i bussen.
Allt var kladdigt och luktade surt men vad gjorde väl det.

Tog hem allt och idag har jag ägnat tid åt att diska upp allt.
Kastade några trasiga på återvinningen bara men resten ligger nu på tork på verandan.

Toppenbra att använda till vad som helst.
Dottern kan ta med ett gäng till stallet också.

Gratis och praktiskt.
Riktig Återvinning.
Använd på nytt tills det går sönder och sedan kan de lämnas in för vidare återvinning av plasten.

Bra va ??

Av Sirpa - 6 augusti 2020 19:20

Nu blommar ett skott till den härliga släktblomman vi har.
Dottern och jag tar nya skott och planterar när det är säsong för det som nu.
Den som blommar är satt i våras.
Flera knoppar kommer så den kommer blomma ett tag.

Så vacker med sin blodröda färg och rosliknande blomma

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards