Alla inlägg den 9 augusti 2020

Av Sirpa - 9 augusti 2020 19:42

Tänkte att jag skulle tvätta fönstren vartefter här i huset nu under sommaren.
Det har inte blivit så när jag jobbat så mycket.

Nu idag blev det då dags att ge sig på det skitigaste fönstret i vardagsrummet.
Det kommer ju in så mycket flugor ständigt då vi har hästhagen precis inpå husknuten, så fönster, fönsterkarmar och allt runt ikring är prickiga av flugskit.
Detta fönster var värst av alla och den gav jag mig på mitt i hettan.

Fick gno en bra stund på varje ruta. Öppna varje fönster så det blev totalt 8 rutor jag tvättade och putsade med bara det fönstret.
Svettigt och riktigt irriterande då skitprickarna satt som berget.
Rutorna är gamla och vågiga. Svåra att få fina.

Bra blev det när jag var klar iallafall.
Det blev raka spåret ner i poolen efter undanplock av putsattiraljer.
Vattnet i hinken var svart av smuts.
Det är nog ett tag sen fönstren tvättades.

Jag har tidigare i våras tvättat i köket och i mitt sovrum. Det är dags att putsa dom igen innan vintern.

Tidigare på dan torkade jag av alla utemöbler. De används ju inte så mycket nu när jag är ensam hemma.
Sysselsätter mig med nånting mest hela tiden fast jag skulle behöva vila.

Har problem med mina ögon.
De är så grymt trötta. Ser lite suddigt stundtals och har svårt att fokusera ögonen på något länge. Då blir jag tårögd och det svider.
Skulle tro att jag är mer trött och sliten än jag riktigt förstått själv.

Av Sirpa - 9 augusti 2020 17:33

Nu tycker jag att poolvattnet börjar bli för varmt.
När det håller +30 i flera dagar så värms den upp.
Jag vill helst ha ca 18-19 som varmast.
Det ska svalka

Av Sirpa - 9 augusti 2020 14:09

Denna söndag går till historien som en riktigt slö dag.
Det är så varmt att vad jag än företar mig så försvinner orken efter en stund.

Gick upp tidigt för att kunna hålla öppet ut när det ännu var svalt.
Öppnade dörrar och fönster. Kändes jätteskönt när den friska luften tog sig in i rummen.
Sen var det bara att stänga vartefter solen gick och värmen steg.

Åkte tidigt till Maxi för att köpa insektsmedel då getingar har byggt bo inne i väggen alldeles ovanför grovingången.
Har inte sett det tidigare då jag inte använder den dörren.
Hoppas jag kan få bort den själv. Har inte råd att anlita Anticimex.
Tankade bilen innan dotterns häst fick tillsyn.

Blev förvånad när vattentunnorna låg opp och ner i hagen. Det visade sig att hästarna flyttats till en annan hage med skog så de kommer undan solen.
Jättebra!
Mange mådde bra så jag kunde åka hem.

Plockade av pooltäcket och startade filterpumpen. Tänkte att det blir bra med ordentlig genomströmning under dagen
Tog ett bad rätt omgående.
Den andra för denna dag.

Frukost och vila på soffan en stund.
Körde tvätt. Plockade smultron och sockerärtor och frös in.
Pratade på Messenger med en god vän i Skåne som ville ge sitt stöd till min känsla igår, när jag hade min sista dag som fastanställd.

Fixade med mina älskade blommor.
Badade igen. Försökte sola men hade inte ro till det.
Slumrade in en stund på soffan framför tv:n.
Sällskap av Nova som sov djupt bredvid mig



Den här dagen tuffar på tomgång och jag låter den göra det.
Imorgon är det måndag och full fart med att lägga upp framtidens planer.

Ska kontakta ett bussföretag här i stan som gärna ville träffa mig och se vem jag är.

Tror att jag trampade på en geting ute för det sved som eldar under vänster fot.
På med Salubrin och det lindrade.

Det är varmt idag, alldeles för varmt för mig.
+30 grader säger mätaren i skuggan.
Pjuh!!

Av Sirpa - 9 augusti 2020 11:34

Kände för att äta något riktigt gott och onyttigt igår och det fick då bli ostpizza från frysen som gräddades supergod i ugnen.
Enkelt och gott.

Till efterrätt min egen hembakade äppelkaka med vaniljglass.

Detta unnade jag mig Lördag kväll

Av Sirpa - 9 augusti 2020 11:21

Låg i poolen igår kväll i mörkret och njöt av alla solcellsbelysningar som finns i trädgården.

Kvällen var behaglig med sin svalka efter många timmar i hettan.

Tog det sista doppet sent för att vara nedsvalkad inför sömnen.

Av Sirpa - 9 augusti 2020 07:27

Gårdagens sista körning som fastanställd bussförare slutade med chaffisvinst i den match som jag hade körning till.

Vsk Damer vann med 9-0 i Hällabrottet Kumla. Tjejerna var jätteduktiga.

Jag väntade med bussen i skuggan medans matchen pågick.
Tittade självklart på den oxå stundtals men jag har så jobbigt med värmen så skuggan blev bästa platsen.

Det var något knas med bussens Ac på vägen till matchen. Som tur bara en dryg timmes färd så det gick ändå.
Fick fart på Ac:n genom att göra ett totalt strömbryte vid batteriet så allt nollade sig.
Det fick systemet att hitta rätt och hoppa igång
Så på hemvägen hade vi det skönt i bussen.
Ute +28 grader så det var lycka att jag fixat problemet.

Matcherna spelas ju utan publik men det kom anhöriga ändå och tittade på behörigt avstånd från andra.
Jag satt i min brassestol utanför stängslet i trygghet.

Hemfärden gick snabbt och smidigt.
Grattade tjejerna till storsegern och vinkade hejdå.
De lämnade bussen så fin att jag bara behövde småplocka lite och räta till gardinerna, fotstöd och annat.

Parkerade och tackade för mig och åkte hemåt. Hade fruktansvärt ont i magen.
Sista körningen.

På måndag börjar min timanställning med total ovisshet om hur mycket eller lite körningar jag kommer få.

Bra avslut med Vsk bussen, vsk nallen och matchvinst.
Hade knappast kunnat vara bättre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards