Alla inlägg den 15 augusti 2020

Av Sirpa - 15 augusti 2020 13:31

Fick köra Eckerö idag mot alla odds.
Det ska ju bara köras av Fasstnställda framöver så de får ihop sina timmar i månaden.

Den här tjänsten blev väl hastigt tom så jag fick ta den, fast jag är timmis.
Det är jag tacksam för när min egen tilltänkta körning ställdes in, på grund av sjukdom.


Har nu sovit i stugan i två timmar då jag var jättetrött.
Hann inte sova mycket inatt på grund av värmen. Somnade med öppet fönster straxt innan midnatt och upp igen 3.30

Tog med badkläder och träningskläder till Grisslehamn men det var för varmt för nånting sånt.
Ska jag bada så blir det att gå nära en kilometer.
Mäktade inte i värmen.

Två kollegor till gjorde sällskap i stugan vi får låna av Eckerö. Vi käkade och fikade i köket och kröp sedan in i varsitt sovrum och snarkade loss utan att störa varann.
Toppenbra stuga.

Det lär ju dröja innan jag är här igen så tiden tog jag tillvara, med vila.

Härliga gäster som alltid och det ska bli så kul att vänta in gänget från båten 14.30 och sen köra hemåt när alla kommit.

Av Sirpa - 15 augusti 2020 11:00

Den körning jag skulle haft i helgen blev inställd pga Covid 19.
Hockeylaget jag skulle kört hade insjuknat. Flera spelare konstaterade.

Något besviken jag blev och samtidigt lättad att vi inte hann iväg.
Då hade det kunnat blivit rejäl spridning.
Toppen att klubben tog sitt ansvar och ställde in

Då jag ändå ville jobba självklart, så fick jag åka till Enköpingsdepån och åka med kollega för Linjekännedom
Hann med 4 linjer denna dag varav en till Strängnäs.

Körde en tom buss till depån i Knivsta då de ville ha tillbaka en lånad buss.
Skjuts hem i bil med kollega.
Så nu vet jag vart den depån är också.
Nytt, nytt hela tiden.

Det var en trevlig dag och jag var riktigt hjärntrött av allt nytt som ska inpräntas.
Värmen ute riktigt jobbig.
+28 grader i skuggan och så kvalmigt.

Detta är UL körningar som jag nu gett mig in på också för att få timmar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards