Alla inlägg den 24 augusti 2020

Av Sirpa - 24 augusti 2020 18:02

I Lördags arrangerade min fina svärson Stubbrace för barn ute på den nyslagna åkern utanför deras hus.

Det var en jättefin bana som han hade ordnat med.

Vänner och skolkompisar kom dit med sina föräldrar, syskon och släpkärror med små crossmotorcyklar och fyrhjulingar.

Riktigt noga arrangerat med säkerhetsregler som måste följas noga. Annars fick man inte köra.

Min dotter ringde till mig när de körde för fullt så jag åkte dit och tittade.
Mitt barnbarn körde fyrhjuling och han var jätteduktig.
Ordentlig skyddsutrustning hade inhandlats dagen innan.

Tog lite foton

Det syntes att barnen hade jätteroligt och de tog sådan hänsyn till varandra.
Banan fick lov att vattnas då och då när det var så torrt och dammigt.

Jättekul grej som kommer garanterat att göras flera gånger.
Åkern ska snart plöjas upp och den ägs av min svärsons pappa

Lite mera skulle köras innan dess.

Ett par av hans kompisar hade flygit över med drönare och tagit foton på banan uppifrån luften.
Det såg jättefint ut

Härligt att bo på landet :)

Av Sirpa - 24 augusti 2020 15:43

Mitt älskade Vsk fotboll herrar som ligger i Superettan, fick jag äran att köra igår Söndag till Jönköping.

Hämtade grabbarna på morgonen från Iver Arena i Västerås med en fin och välstädad buss.
Jag är alltid noga med att ha det i mina uppdrag.

Återseendet var kärt med Kurre som är veteran i klubben.
Han har inte fått vara med på hela den tid som Covid19 haft sitt grepp.
Nu har de vågat släppa in honom och han var med på resan och satt framme vid mig i bussen.

Vi rullade på i bra tempo och stannade till på Vadstena GK för att intaga lunch.
Jag avstod då jag gärna ser att klubben har sina pengar till viktigare än min mat.
Hade med mig banan och lite macka, det räckte gott.

Rullade så vidare och anlände till arenan vid 13 tiden. Helt i utsatt tid.
Fixade till bussen. Gick in och såg på första halvlek.
Gick sedan omkring lite i grannskapet
Riktigt fint område uppe på höjden med fantastisk utsikt över Jönköping.

Kändes märkligt att sitta och se en match utan publik.
Vi var bara några få därinne som på något vis jobbade.
Annars så stod det ett handfull supporters utanför på en kulle och såg in på plan.

Hoppas detta galenskap med viruset snart är passerat och vaccin framtaget så livet kan återgå till något sånär normalt.

När andra halvlek började vara på slutminuterna så fixade jag fram grabbarnas mat till hemresan.
Salladslådor låg redo i bussens kylar och jag skar upp av de stora bröd som skickats med, helt nybakade på morgonen.
Micke som har hand om matinköp hade tagit med skärbräda och förskärare.

Jag spritade händer och tog på mig skyddshandskar när jag hanterade lagets mat.
Jättenoga med hygien så inget behövde oroa.
Det blev berg av gott bröd.

Matchen slutade 1-1 och det kändes bra.
Grabbarna kämpade bra och vi slapp regn under matchen. Prognosen hade visat att det skulle hälla ner hela tiden.
Inte en droppe. Lite halvmolnigt.

När allt var klart, grabbarna duschade och nere i bussätena med mat i handen så började vi rulla hemåt.
Backade ut från den trånga ytan och körde genom stan mot motorvägen.
Hann ut ur stan när regnet kom.
Det var som hela himmelens portar öppnades.

Resan hem gick snabbt och smidigt och vi landade vid Iver Arena 30 minuter före avsatt tid.
Snabb urlastning, grovstädning och full rulle till depån.
Bråttom att tvätta, tanka, städa, tömma toa och fylla sanervätska innan min ramtid på 15 timmar var slut.

Lång härlig dag med mina absoluta favoriter.

Körde hemåt i mörkret och kände hur trött jag var.
Fick med mig den mat som inte åts upp.
Sallad och bröd.
Tog även med det bröd som legat framme som jag torkar och ger till hönsen.

Tack Vsk vi ses igen lördag då vi åker till Uppsala.



Av Sirpa - 24 augusti 2020 12:30

Tog båda i samma när vi ändå skulle sammanstråla några i släkten hemma hos oss.
Barnbarnens skolstart firades också i samma veva.

Fick hem barnens far och hans underbara hustru M.
Vi körde lite som knytis så alla hade med något.
Fick en massa hemodlade grönsaker och rotfrukter från M som har egna odlingar på landet. Morötter, gurka, dill, och en massa annat.

Vi bjöd på egen mandelpotatis.
Döttrarna åt kräftor med sina familjer.
Jag är ingen fan av skaldjur över huvud taget så jag åt Wasabisill och potatis
Hade ju fixat ostpaj och M kom med en sallad som hon själv komponerat som var grymt god.
Både färg och smaksensation.

Älskar vårt fina matrum med mitt stora vita köksbord från lägenheten. Nu kommer den till sin rätt.
Går att fälla ut och duka för 12 personer om man vill.
Nu var vi 8 och det var väldigt gott om plats.

Riktigt härligt att träffas och prata om allt som hänt under de senaste månaderna.
Vi har ju inte vågat ses mer än på håll och nu håller vi avstånd fortfarande då båda två ingår i riskgrupp.
Barnens pappa och hans hustru menar jag.

Vi åt gott och länge.
Till efterrätt blev det min hembakade päronkaka med glass eller vaniljsås. Det var valfritt vilket eller kanske båda :)

Jag mådde lite pyton hela den dagen.
Det var varmt och kvalmigt. Åsktryck och tung luft liksom. Huvudvärk. Tryck över öronen och pannan.
Var väldigt trött också efter allt nytt på jobbet.
Men jag hängde med så gott jag kunde.
Tog ett pooldopp när värmen höll på att knäcka mig. Det hjälpte en stund.

Jag tog kökstjänsten för att göra något i måendet. Diskade, dukade av och fixade med allt.
Fick matlådor kvar av den goa salladen.

Dottern firades som sagt.
Hon fyllde 31 den 18/7
Då befann hon sig på Öland.

Nu fick hon lite presenter.
Hennes säng kasserades ju vid flytten i årsskiftet. Den var slut och oduglig.
Tanken var att ny skulle införskaffas men mitt i detta kommer min uppsägning och ekonomin på sparlåga.
Så det fick vänta.
Hon sover i en enkelsäng som är obekväm.
Van vid 1.80 säng.

Nu fick hon en säng av sin far och hans hustru. En säng de hade tidigare i en övernattningslägenhet som nu inte finns mera. Den sängen skänker de.
Så himla rart gjort!!
Verkligen välbehövligt.

Så dottern var jättelycklig.

Ett bra kalas.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards