Alla inlägg den 25 augusti 2020

Av Sirpa - 25 augusti 2020 02:28

Gick och lade mig hyfsat tidigt på kvällen efter en ledig dag från jobbet.
Hann med både vila och en massa sysslor under dagen.
Vaknade sent, vid halv 8 tiden då jag kom hem på natten efter Vsk körningen.

Vaknade tidigare på morgonen av huvudvärk. Drack nog lite för dåligt dagen innan. Det var ju varmt och jag hade inte ens tömt en flaska vatten på alla de timmar jag jobbade. Det vill säga 15 timmar.

Tog tablett och sov bort värken nästan helt. Upp och bryggde starkt kaffe.
Dottern var iväg och körde lillan till skolan.
Tog med kaffekopp och smörgås till sängen och satt där och tog det bara lugnt.
Skulle ingenstans så jag valde att vila in den nya dagen, nya veckan.

Två veckor har jag nu varit timanställd bussförare. Jobb har funnits mest hela tiden och mängder med nytt sådant
Funkar detta också om jag bara får jobba de timmar som behövs för att försörja mig.
Oron börjar plana ut och jag kan se en struktur i det nya.

Ägnade sedan dagen åt att plocka hemma i huset. Planterade om lite blommor.
Färgade utväxten i mitt hår som har växt så grymt fort denna sommar.
Åt en riktig frukost när dottern kom hem.

Jobbade lite med veden jag håller på att lägga upp till vintern. Ska ju såga ner en mängd pallar som blev över från andra dotterns husbygge. Helt obehandlat trä som går att elda med.

Putsade fönster och rengjorde fönsterbrädor från flugbajs. De kommer ständigt in då ponnyhagen ligger så nära huset.
Satte upp krokar i fönstren för att hänga blomamplar och julstjärnor i vinter.
Tog in några amplar som hängt ute i sommar, med bladkaktusar.

Dottern börjar få ordning uppe hos sig och lillan på övervåningen.
Väntar nu bara på sängen hon ska få.

Dottern klippte gräs som nu börjat växa igen efter att ha varit torrt och gulnande i sommarhettan och torkan.
Nu har det regnat en del och gräset växer på nytt.

Vi har tagit in Gladiolusar som får pryda bord och vackra väggar i köket

Ringblommorna klär trädgården i vackra orange och gula färger överallt.
Jag frossade ju i ringblomsfröer i försomras.
Tar nu tillvara mängder med fröer och torkar inför nästa säsong.

Passade på att tvätta alla rutor på min bil också som hade en trafikfilm på insidan. Syntes när jag körde mot solen.
Nu äntligen tog jag mig tiden att fixa det. Har tänkt göra det länge men inte fått tummen ur röven.
Blev så blankt och fint.
Putsade lite överallt i bilen.
Skiner och doftar gott.
Jag kör ju mycket nu när jobben är en bra bit bort.
Enköpingsdepån blir 13 mil om dagen jag pendlar.

Kvällen kom och för första gången i sommar så tog jag inget pooldopp innan läggdags. Kände mig frusen istället.
Somnade och vaknade mitt i natten, ur drömmar och av att katterna ville in.
Släppte in kissarna och gick sedn ut.

Där mötte mig en stjärnklar himmel och en behaglig svalka.
Gick in och tog av mig nattlinnet, svepte om mig ett badlakan och gick långsamt ut till poolen i mörkret
Ville inte trampa på en igelkott i mörkret.
Vet ju att de rör sig ute om natten.

Tog poolduken åt sidan och kröp ner i det kalla vattnet. Såg upp mot stjärnorna och kände hur den jobbiga känslan efter nattens orosdrömmar flög sin kos, upp mot himlen och stjärnorna.
Där i stillheten i mörkret kände jag att allt kommer att ordna sig.
En struktur börjar sakta byggas upp och det ger mig ro i själen.
Allt är inte ett stort frågetecken längre.
Sakta men säkert lägger sig pusselbitar på sina platser och jag kan se en framtid.
Väldigt annorlunda framtid men ändå full av hopp.

Arbetslivet kommer att ordna sig.
Det tar sin tid att få en rätsida på det kaos som rådit ett tag. Som ännu fortsätter om än mer mera ordning.
Covid19 styr så mycket i människors liv.

Idag tisdag ska jag jobba.
Fick samtal igår med frågan om jag kan tänka mig köra Bruks/Servicelinjen i Hallstahammar
Självklart! Jobb alltid välkommen.

Nu är jag trött igen.
Nova ligger på min mage. Varm och go spinner hon mig sömnig.
Min älskade kattjej som varit nära hela dagen. Som att hon känt att jag behöver henne.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards