Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Sirpa - 29 augusti 2020 14:47

Idag Lördag är jag med Vsk A grabbarna i Uppsala för match mot Dalkurd.
En helt ny arena har det byggts och byggs mera på här vid Studenternas IP.

Jättefin arena och det jag kände var väldigt positivt och annorlunda var att bussen får stå i ett garage under matchen.

Kändes jättelyxigt.
Helt borta från gassande sol och kyla.
Det har aldrig hänt under min tid som förare för idrottslag att vi fått stå inne.
Det går in två bussar här på samma ställe.
Skyddat och bra.

Har vandrat omkring på arenan och tittat på allt det nya och fräscha.

Sitter nu i bussen då det var så kallt att se på matchen. Har ingen jacka med mig då jag trodde att vädret skulle vara bättre.
Det har regnat hela matchen hittills.

Om en timme får vi åka hemåt igen.
När jag gick till bussen låg vi under med 2-0.
Inte så lovande.
Grabbarna ska få äppelkaka iallafall fast vi inte kommer hem med seger.

Av Sirpa - 29 augusti 2020 13:52

I huset vi hyr här på landet finns en vedeldad spis i köket.
Den är en välkommen värmekälla under den kalla årstiden.

Testade elda i den i början på veckan och det var helt underbart.

Snart kommer höstrusket och då kan vi få ut det råa om vi väljer att inte gasa igång alla element.
Matrummet behöver exempelvis inte vara så jättevarmt.
Där kan det vara nerdraget.

Värme stiger ju så övervåningen kommer att vara varm med vedspisen.

Har en del ved som tex spillvirke, nedfallna grenar från björkar ikring oss och ladtpallar som vi sågar i bitar.
Har nu börjat eftersöka billig björkved.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards