Alla inlägg den 1 maj 2021

Av Sirpa - 1 maj 2021 05:58

Ny månad och nya tag om livet :)

Maj brukar vara en ganska hektisk månad arbetsmässigt när livet är på normala nivåer.
Vi får se hur denna blir.

Misstänker att den inte kommer ge så värst mycket då pandemin ännu håller ett strupgrepp om alla sammankomster, resor och evenemang

Min Maj månad börjar toppen bra iallafall.
Kommer att köra mitt älskade VSK Fotboll herrar till Ullevi i Göteborg för match mot Örgryte.
Matchen spelas på nya Ullevi och jag är inte säker på om vi spelat där tidigare när jag kört laget.
Minns inte, resorna börjar ju vara rätt många.

Sedan när jag kommit hem därifrån och sovit några timmar under söndagen så är det dags för min första spruta vaccin.
Får den på eftermiddagen.
Måndagen är nu planerad som ledig dag så får jag känningar från vaccinet så är jag inte i körning.
Det känns bra.

Får se om jag jobbar Tisdag morgon. Behöver vara ledig eftermiddagen då min dotter ska till läkaren.
Kommer skjutsa henne och ta hand om mina barnbarn medans hon är där.

Får se om vi kan åka och hämta värpäggen efter det. Ska kontakta leverantören imorgon och se om det värsta fram de 10 ägg vi vill köpa.

Sedan är det nog skolkörningar på Tuna som gäller igen.
Helgen sedan tänkte jag bara ledig.
Det är dags att förbereda inför uppsättning av poolen.
Jag vill bada även fast det inte är så varmt ännu.
Har inte kollat vad som lovas för väder och det spelar ingen roll
Poolpumpen fixar inte minusgrader så det är bra om graderna håller sig på rätt sida av 0 strecket.

På Måndag fyller min systerdotter år.
På Tisdag fyller min äldsta dotter år.
Likaså min svägerska.
Den 8/5 min moster i Finland och den 13/5 tänkte jag bli 62 år gammal :)
Många födelsedagar i rad i släkten

Jag välkomnar Maj månad.
Har en känsla av att något spännande kommer att hända denna månad.
Kanske möjligheten till en framtida struktur i arbetslivet.
Det visar sig.

Jag är ju verkligen inte en vän av väntan
Det är frustrerande och energisugande
Även fast jag försöker koppla bort och tänka att var sak har sin tid så blir jag otålig.
Jag lever fullt ut och lite till ändå, så livet står ju inte stilla.

Får se också om det blir möjlighet till att några dagar i veckan gå till och från jobbet för att få den motion min kropp och knopp behöver
Nu är promenaderna inte många och väldigt korta
Har inte haft energin eller motivationen.

Möjligheten till att vara ute och gå i Vilstaspåret har ju raderats ut då kollegorna ordnade så vi får jobba med städning och annat på depån under dagens väntetimmar mellan körningarna
Jag gillade verkligen att ge mig ut och gå en mil eller mera på de timmar som var utan körning på dagen.

Visst, vi har 1 1/2 timmes rast så en kortare sväng hinner jag ju med. Vill ju gärna hinna duscha innan ombyte till uniform igen.
Får se hur jag lägger upp det hela.
Går jag hemifrån så blir det drygt 9 km enkel väg.

Den här morgonen vaknade jag tidigt fast det var tänkt att sömnen skulle vara till 7 iallafall.
Hjärnan är van att vakna tidigt så det var bara att pallra mig upp.
Katterna har fått frukost och gått ut.
Jag kaffe och knäckemacka.

Lite senare blir det dusch
Packa jobbväskan med kaffethermos och lite mat
Utanför huset väntar en liten Mercabuss som jag hämtade från Västerås igår.
Den ska jag åka och lösa av kollegan som hämtat laget från Västerås
Mycket smidigare lösning för mig att göra så än att åka till Västerås.

Dagen blir lång och härlig.
Ser verkligen fram emot den.
Så här vill jag jobba. Då får jag den stimulans min hjärna behöver.
Variation, nya mål och gärna långt borta
Stora bussar och härliga gäster

Hoppas framtiden har sådant i bagaget åt mig.
Skolkörningar är inte min grej.
Det finns så många som älskar att köra samma samma dag ut och dag in.
Låt dem göra det. Jag vill inte.

Livet är för kort för att bara kastas bort på något som inget tillför mig


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards