Alla inlägg den 6 maj 2021

Av Sirpa - 6 maj 2021 02:58

Gårdagen var riktigt jobbig.
Borde inte ens ha jobbat så som jag kände mig.

Ledvärk från helvetet från morgon till kväll.
Säkert en kombo av vaccinet och det vidriga iskalla, våta och blåsiga vädret.

Jag frös precis hela dagen.

Blev ju inte bättre av körningen på de hemska skogsvägarna/grusvägarna där det just nu är sådana enorma skador att både bussen och jag var på väg att ruska sönder.

På sina ställen så illa att jag måste krypa över potthålen för att inte ha sönder bussen.
Värst var lillbussen som redan går hårt med stötdämparna.

Jag hade så ont i kroppen att jag fullkomligt ramlade ut ur bussen är det var dags för tvätt och städ

Förstår inte hur folk fixar att bo längs dessa hemska, dåligt underhållna vägarna.
Jag ska ta foton idag för att visa sedan.
Kör samma tjänst nu torsdag också.
Ser med fasa fram emot arbetsdagen.
Det är bara att gardera upp med värktabletter innan så jag fixar dagen

Var helt trasig igår vi hemkomst.

Ligger nu vaken på natten efter att jag vaknat med migrän.
Hann fånga den med tabletter innan den blommade upp helt.
Himla tur det, annars har jag inte tagit mig ur sängen när det varit dags att åka till jobbet

Jag är ingen skolbussförare!
Detta är inte körningar jag ska ha.

Längtar efter sommaren och tågersättningarna. Stor buss och riktig körning som jag trivs med.

Av Sirpa - 6 maj 2021 02:35

Alla 12 äggen ligger nu i den goa värmen, lagom fukten och myser inne i kläckmaskinen.

På den 8:e dagen kommer vi att lysa äggen för att se vilka som är befruktade och som kan tänkas bli en liten Blommehönekyckling

Detta är ju så spännande!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards