Alla inlägg den 8 maj 2021

Av Sirpa - 8 maj 2021 21:07

Då var det testat också.
Toppa en tårta med kokosbollar.

Hela tårtan mjölkfri så även barnbarnet kunde äta den

Av Sirpa - 8 maj 2021 13:48

Jag älskar kristallvaser, ljushållare och skålar. Framförallt Orrefors.
Tung och vacker kristall.

Har samlat på mig en del igenom åren.
Fått i present.
Hittat på loppisar och nu det senaste vann jag budgivningen på en auktion på nätet.

Var in och tittade på trädgårdsredskap egentligen och fann då ljushållare och vaser, karaffer Orrefors.

Lade det lägsta budet på 100:- och det var ingen som bjöd över dessa som jag sedan hämtade hem i fredags.
Bjöd även på några andra och släppte dessa genast när någon bjöd över.
Har inte ekonomi till detta.

Så i fredags hämtade jag en dammsugare, elektrisk kantgräsklippare och sedan dessa underbara kristallföremål.
Tre ljushållare och en vas samt en liten svart skål.

För allt detta gav jag 489:-

Se bara så fina ljushållarna är.

Jättesvårt att fånga på bild.
En av ljushållarna är som en tulpan i formen och den har jag nu fyllt med godis och slagit in som present åt min dotter.

Alla har vi våra passioner och kristall är ett av mina.

Av Sirpa - 8 maj 2021 10:17

Då har denna arbetsvecka passerat.
Arbetsuppgifterna har varit samma varje dag. Samma tider, samma körning, samma buss.

De som känner mig vet ju att jag blir grymt uttråkad av samma körningar hela tiden.

Nu är de gropiga grusvägarna fixade ute i skogen där jag kör.
Det har lagts ut grus och en väghyvel har jobbat i ett par dagar med att skrapa och jämna till.
Så i fredags var det drägligt att köra.
Träffade på maskinen ett par gånger och jag tackade, log och visade tummen upp för killen som körde den.
Han utförde ett bra jobb.
Tror till och med att det var två maskiner igång.

Har samma körning nästa vecka igen.

Jag har en grej på gång som jag kommer få besked om innan maj månads slut.
Skriver inte mer än så just nu
Vågar inte hoppas förrän det är helt klart.

Just nu är jag väldigt trött och värk i lederna.Sovit jättedåligt inatt på grund av en gnagare inne i väggen mellan hallen och mitt sovrum.
Hörde den tidigare i vintras och nu inatt var den riktigt jobbig.
Det hörs ett skrapande och raspande som att de håller på att gnaga sig igenom väggen.
Vet inte hur jag ska komma åt den.

Vi bor ju i ett gammalt hus som vi älskar.
Så råttorna/mössen tar sig in någonstans.
Katterna bryr sig inte om ljudet

Sov kanske 3 timmar inatt och det är alldeles för lite.
Gick upp vid 7, gav katterna frukost och släppte ut.
Fixade kaffe som jag sedan njöt av ute i morgonsolen på verandan.
Med storstrumpor och morgonrock på.

Öppnade åt hönsen. Tog ut kaninerna till deras utebur. Gjorde rent hos dom.

Efter dusch slog jag in presenter till 35 årskalaset i eftermiddag.
Min äldsta dotter fyllde den 4/5 och vi ska äta tacos idag.
Jag ska göra en tårta.

Först ska jag vila några timmar.
Hoppas kunna sova en stund så jag kan känna mig pigg.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards