Alla inlägg den 13 maj 2021

Av Sirpa - 13 maj 2021 02:19

Det var inte det enklaste att somna igår kväll. Väldigt varmt i mitt sovrum och dessutom kände jag mig konstant hungrig.

Inte bra att äta en massa innan sovdags.

Arbetsdagen hade varit lång och rätt kämpig.
Som alltid detta städande för att fylla ut tiden.
Städa och tvätta bussar, städa lokaler och däremellan köra skolbussar.

Känner mig bara trött och uttråkad med samma samma dag in och dag ut.

Nu är det inget hos den arbetsgivaren förrän på tisdag.
Röd dag och klämdag, helg på det och ledig måndag då mamma ska på pacemakerkoll.
Jag kör henne och hänger med in på sjukhuset.
Sedan ska jag handla åt henne.

Jag låter nog gnällig just nu och det beror på att jag är trött men kommer inte till ro.
Hjärnan jobbar på för fullt.
Jag fungerar så när tillvaron inte känns ok. Då vill jag ha en förändring och det tar av nattsömnen.
Den kreativa hjärnan är igång.

Nu har jag några bra dagar framför mig iallafall.
Ska iväg och köra tågersättning i Gävle och Skutskär. Det är för Upptåget. Inte Sj denna gång.

Åker med en Merresorbuss till Skutskär på fredag och bor sedan på Scandic i Gävle mellan arbetspassen.
Blir att vara i Gävle Lördag och Söndag
Kommer att vara passbuss så vi får se om det blir några körningar.

Nya destinationer är alltid kul och spännande. Längtar efter sommarens körningar i Stockholm.

Det jobbet i helgen kom som en räddning för mig. Har inte råd att vara hemma i 5 dagar utan någon inkomst

Snart är skolorna slut för denna termin.
Om tre veckor.
Det blir intressant att se vad jag får jobba med då, fram till 4/7 då jag har 6 veckor jobb garanterat.
Måste ta reda på detta för att få ro.
Jobb måste jag ha, annars blir det inget i plånboken.

Hoppas Coronahelvetet klingar av snart så folk kan börja resa igen.
Då kommer jobben även till oss beställningschaffisar.

Nu ska jag försöka sova några timmar till.
En ledig dag innan helgens jobb.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards