Alla inlägg den 24 maj 2021

Av Sirpa - 24 maj 2021 06:02

Efter en lång dags körning kom jag så fram till Trelleborg.

Bussen står och sover vid Vångavallen och jag gick trött de 1,5 km med min packning till hotellet vid hamnen.
Det är ju svårt med bussparkeringar här tydligen.
Ringde hotellet och checkade innan.

Jag åkte från Västerås Iver Arena vid 12.35 efter att ha lastat in lagets grejer.
Träffade äntligen Kurre som inte fått vara med när pandemin härjat.
Nu har han fått första sprutan vaccin och vågar vara med vid sidan av.
Inte på resor och matcher men annars.
Med mask på och långa avstånd.

Ville bara krama om honom hårt men det går ju inte.
Gamla mysiga farbrorn som jag älskar att jobba ihop med.
Så omtänksam och rar. Månar alltid om allas väl.

Kanske kan han åka med till Falkenberg 6/6 när vi åker dit.
Jag vet ju inte om jag får köra då.
Det får framtiden utvisa.
Nu gäller Trelkeborg och jag bor väldigt mysigt med utsikt över hamnen och alla båtar som kommer och går.
Lastbilar i mängd lastas in och ur.

Kände igen mig när jag började närma mig Vångavallen.
Vi var hit 2019 och bodde då i Malmö på hotell.

När jag stängt min rumsdörr var jag helt slut. Magvärk nästan hela resan ner, vet inte varför.
Det regnade från Köping till staxt innan Malmö. Sedan klarnade det upp och blev en vacker kväll
Tur det när jag gick i 20 minuter till hotellet. Anlände hit 21.00

Tog en dusch och njöt sedan av nudelsoppa och den häftiga utsikten.
Somnade sent, lite svårt att varva ner efter 63 mil vid bussratten.

Somnade nöjd och trygg i den sköna sängen. Klockan var nog 23.30 tror jag
Hotell Clarion Magasinet.

Vaknade vid 5 tiden.
Ställde upp fönstret. Tog på kaffe och softar nu i sängen.
Ska ge mig ut och gå snart för att se på omgivningarna.
Bussen kanske måste flyttas och det vill jag göra tidigt så jag hinner få en dygnsvila innan hemfärd vid 21.30 tiden ikväll

Laget kommer vid 16 tiden från flyget i Malmö. En kollega från Klippan buss hämtar mina grabbar.
Jag måste vara vid bussen då så alla får sina grejer.

Gillar detta skarpt.
Såhär vill jag jobba och inte kajka fram på skogsvägar med en liten buss.

Mitt Vsk som står mig så varmt om hjärtat.
Jag vill köra alla deras resor

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards