Alla inlägg den 26 maj 2021

Av Sirpa - 26 maj 2021 14:46

Jag mötte upp laget vid bussen när kollegan kom och lämnade av alla.
När alla fått ok från Coronaläkaren så tog de sina saker och gick in för uppvärmning inför matchen som skulle dra igång 18.30

Jag pysslade med mitt och vädret slog om till moln och kraftigare blåst.
Satt och såg första halvlek som höll sig mållös helt.
Gick sedan till bussen och bryggde tre kannor kaffe till pumpthermosen.
Jag hade köpt lite gobitar till fikat på hemvägen.

Matchen slutade 0-1 till mitt Vsk och det kändes ju toppen.
Glada och trötta spelare samlades efter dusch och snack i bussen.
Vi rullade till ett hotell där det var beställt mat att ta med i bussen.

Styrde sedan mit Jönköping där jag måste ha mina 45 minuter i färdskrivaren.
Först stopp vid Maxi i Trelleborg.

Vid 1.30 på natten stanna vi för rasten och rullade sedan vidare mot Västerås.
Anlände till Iver Arena vid 5.20 tiden.
Lastade ur och jag for till depån och tankade, städade, tömde toa, skurade osv.... Klar vid 7 tiden tisdag morgon

Åkte hem till Etuna jättetrött.
Hade då varit vaken i 27 timmar.

Vilken härlig resa.
Jag älskar beställningskörningar och framförallt mina lag

Av Sirpa - 26 maj 2021 14:10

Vaknade tidigt som vanligt, även fast jag borde ha sovit längre då det skulle bli en grymt lång dag.

Fixade till kaffe på rummet och låg kvar en stund i sängen sedan. Så fin utsikt över hamnen och havet
Tog på träningskläder och gav mig ut.
Jag måste ändå se till bussen.

Gick längs hamnens kant och upp i stan. Hittade så fina parker, byggnader och blommor överallt.

Vädret var jättefint. Soligt och lite blåst. Lagom varmt för att vara ute och gå kilometervis

Gick till bussen och det var tur för jag måste flytta på den så den inte skulle stå i vägen.
Tyvärr fick jag inte in den innanför inhägnat område då det pågick bygge där. Fick stå tätt intill ett staket.
Lite otryggt.

Jättetrevlg pesonal på Vångavallen och säkert gjorde de sitt bästa för att hjälpa mig.

Gick vidare och såg mig omkring.
Jättefin kyrkogård alldeles närheten.
Gammalt och välskött.

Ett stort monument över stupade soldater från kriget.

Gick sedan till hotellet och intog frukost.
Upp på rummet för att vila.
Försökte sova men det lyckades inte.
Laget skulle komma vid 16 tiden från flyget i Malmö med Klippan buss.
Då nåste jag vara vid bussen så grabbarna fick sin utrustning

Duschade och klädde mig ledigt med den fina Vsk jackan jag fick dagen innan
Den är så snygg.

Checkade ut 12 och gick med full packning de 1 1/2 km till bussen.
Fördrev tiden med att putsa buss och förbereda för kaffebryggning.
Gick till Lidl och handlade lite lunch.

Sedan var det bara att vänta på lagets ankomst.
Jättefint väder ännu och jag tog foton.

Av Sirpa - 26 maj 2021 06:25

Kom hem hit till huset vid 8 tiden Tisdag morgon. Var jättetrött och ville bara sova.
Hade varit vaken i 27 timmar.

Ska iväg på Vsk U21 körning idag till Spånga så jag skriver och lägger ut mera bilder från Trelleborgresan då.
Måste nu göra mig iordning för att åka iväg till depån i Västerås i regnrusket.

Det händer spännande grejer härhemma också som jag ska skriva om sedan.
Först jobbet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards