Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Sirpa - 4 juni 2021 11:10

Min älskade kattfröken Nova var borta i tre dygn. Inte alls likt henne att vara borta utan att komma hem nånting emellan och visa sig

Sommaren är ju en tid då katterna älskar att vara ute nattetid och sedan sover de i nån buske eller inne nånstans i huset.

Jag började bli orolig dag två när hon inte dök upp.
Vi letade och ropade.
Tänkte att hon kanske passar vid nåt sorkhål och bara glömmer bort att komma hem.

Tredje dygnet, då satte vi ut en efterlysning i vårt områdes fb grupp, ifall någon sett henne.
Likaså bad vi grannar att kolla garage, förråd och bodar, ifall hon blivit instängd av misstag.

Mitt barnbarn lugnade mig och sa att Nova snart kommer hem.
Att hon lever, det kände hon. Jag var ju också rädd att hon blivit påkörd.
Det körs ju så förbannat fort längs båda vägarna.

Jag gick igår kväll längs båda vägarna här vid oss och tittade i dikena, ropade och letade.
Ingen katt.
Wille katt som var hemma letade också.
Han stack iväg när vi sa åt honom att hämta hem Nova.
Sen kom han tillbaka som såg fundersam ut.
Som att han också var orolig.
Han låg på span hela kvällen ute ifall Nova skulle komma.

Jag somnade orolig och ledsen.
Pratade högt och bad att Nova var välbehållen och snart kom hem.

Vid midnatt vaknar jag av ett lätt krafsande på ytterdörren. Jag flyger upp och öppnar.
Där står en lite tilltufsad Nova och skriker av hunger.
Jag ger henne genast mat och visiterar henne efter att hon slukat allt i skålen

Inga skador men hon luktade konstigt och hade nåt kladd på huvudet, i nacken och övre delen av ryggen.

Hon gick genast upp i våran säng och utan att tvätta sig, som hon alltid brukar göra, så kröp hon tätt intill mig och somnade bums.
Hon var helt slut.
Där sov hon, med alla fyra tassarna inkörda under mitt ben och sov ända till min väckning vid 5 tiden.
Hon fick mat igen som hon åt snabbt och gick sedan ut efter vi kramats och pratat lite om att inte sticka iväg för långt.

Jag lever i känslan att hon varit instängd nånstans.
Hon är nu så kelig och håller sig nära hela tiden

Jag är så lycklig över att hon är hemma igen min lilla Älskling.

Av Sirpa - 4 juni 2021 10:41

Det växer så det knakar överallt nu när sommarvärmen kommit.
Dottern har mängder med plantor av gurka, tomater, paprika, bönor, pumpa och jag vet inte allt som bara måste ner i jord ute i pallkragarna.

Så jag åkte till Granngården och inhandlade 8 säckar Planteringsjord så det går att få ner allt på sin plats för vidare tillväxt

Jag har valt att inte köpa en massa blommor iår som jag brukar.
Det är ju enormt mycket att vattna och sköta om då.
Funkar inte iår då jag kommer att jobba så mycket på annan ort och dotter samt barnbarn får då ta hand om allt själva.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards