Alla inlägg den 11 juni 2021

Av Sirpa - 11 juni 2021 19:55

Ludde Basset har en helt egen Baden Baden som gan softar i under sommarens varma och sköna dagarn.
Han älskar sol och värme.

Av Sirpa - 11 juni 2021 19:33

Idag har jag haft en riktigt bra dag då jag fåttmöjligheten att ladda mina batterier i kropp och själ.

Vaknade tidigt och myste med en kopp kaffe i sängen innan jag gick ut och tog hand om kaniner och kycklingar.
Laddade tvättmaskinen och tog ett bad i poolen.

Bäddade, plockade ur diskmaskinen och hängde tvätten. Det är Tunas uniform jag tvättar upp för att kunna lämna tillbaka allt rent och fräscht.

Åkte sedan iväg till min bästa vän och hängde med honom i hans jobb till annan ort. Kändes härligt att kunna prata om allt som händer och sker runt omkring i våra bådas liv.
Åkte sedan hem.
Dotter och barnbarn var i Surahammar hos dotterns pappa.
Min kära x-make.
Så skönt att de nu kan umgås då båda vaccinerats. Han och hans hustru.

Fick huset för mig själv i flera timmar.
Bytte om till bikini och klippte klart gräset som dottern påbörjat igår men inte orkat klart.
Hennes krafter är så begränsade.

Det var hemskt varmt så det fick bli poolen innan mat.
Åt köttbullar, ostpaj och potatissallad.
Gott kaffe på det.

Vilade en stund. Gjorde rent hos kycklingarna. Dagen gick och jag mådde toppen. Flera poolbad följde.
Lite jobbsamtal och mejl avklarades.
Snart dags att sova för att sedan imorgon åka till Västerås och Merresor

Av Sirpa - 11 juni 2021 19:19

Vallmon med sin underbara röda färg står i full blom nu.
Synd att blomningstiden är så kort

Av Sirpa - 11 juni 2021 06:13

Så kom då den sista dagen jag skulle köra hos Tuna Trafik.
Kändes både bra och lite vemodigt.

Jag såg själv till att det blev ett ordentligt firat farväl i tisdags med att bjuda på Sommarbuffe till alla mina kollegor.
Så den biten var avklarad.

Har ju jobbat så kort stund hos Tuna så det fanns liksom inget som band mig vid någonting.
Kommer självklart att sakna mina kollegor och även depån delvis.

Jag har liksom inte kommit in i gänget och rutinerna ordentligt då jag jobbat även på annat håll och det nästan lika mycket i timmar som på Tuna.
Det har ju inte funnits nog med körningar så jag har varit väldigt mycket på Transdev/Merresor och kört.
Vsk fotboll, tågersättningar och lite sånt.
Säkert är det därför jag så lätt kan lämna, min ena fot och hjärtat är kvar i mina gamla körningar och bussar som jag hade på Björkstiden.

Så Torsdagen fick bli min sista kördag men anställningen upphör inte förrän 30/6, så det är ett tag kvar.
Jag har mycket jobb på Transdev/Merresor framför mig innan månaden är slut så tjänstledighet från Tuna gäller resten av månaden.

Det var skolavslutning i torsdags och på mirgonen körde jag Näshultaturen med stor turistbuss.
Kändes toppen att ha en mera riktig buss min sista dag.

Sedan i uppehållet tills skolbarnen skulle hem var det först ett kort möte där jag fick en korg med Jordgubbsplantor som avslutningsgåva från Tuna Trafik.
Hade verkligen inte förväntat mig någonting då jag jobbat så kort tid och dessutom valt att lämna
Blev lite generad.

Jättegulligt och jag var tacksam och rörd. Sedan pratades det om sommaren som inte inbringar direkt några körningar. De flesta går ut på ledighet och semester.
Där kändes det rätt för mig att lämna då jag verkligen vill jobba massor hela sommaren.

Sedan blev det städa bussar tills det var dags att åka och köra hem skolbarnen som gick på Sommarlov.
Glada uppspelta barn från tre skolor körde jag i den stora bussen, ut i skogen på gropiga och dåliga grusvägar.
Men det gick.
Lämnade av den sista vid 13.15 och åkte sedan till depån för en sista busstvätt.

Bussen skulle ut på beställning nästa dag så jag ville lämna den fin ifrån mig.
Plockade med alla kläder för att tvätta upp och lämna in senare.
Likaså ska jag lämna in nyckel, kodbricka och tankkort innan månadens slut.

Allt med mitt namn på tog jag bort redan tidigare i veckan.
Skåp, hylla, handdukshängare.
Ville lämna snyggt och prydligt.

14.40 klev jag ut igenom dörren till den bastuvarma depån och klev in i min skållheta svarta bil och åkte hemåt i sommarsolen
Kändes helt ok.
Framförallt att veta att jag inte behöver köra skolkörningar mera.

Jag har lärt mig mycket nytt och väldigt intressant att se ett annat mindre bussföretag, hur allt fungerar.
Väldigt speciellt i mångt och mycket.

Idag Fredag har jag semesterdag och imorgon Lördag bär det iväg med Dubbeldäckaren till Stockholm och vidare till Värmland.
Mina älskade Beställningskörningar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards