Alla inlägg den 13 juni 2021

Av Sirpa - 13 juni 2021 18:51

I Lördags morse var det dags för mig och kollegan Uffe att med varsin buss köra ungdomar/barn till Sommarkollo i Värmland, från Stockholm

Jag åkte till depån i Västerås på morgonen, i god tid för att hinna fixa bussen redo för dagen och koppla på släpkärra.
Ungdomarna blir ju borta närmare 2 veckor så det behövdes bagage med.

När jag var klar med allt, vid 9.30 rullade jag och dubbeldäckaren med släp efter mot Stockholm
Målet var KTH vid Östra Station.

Kom dit alldeles lagom då de första bussarna med de mindre barnen åkte iväg mot Värmland.

Ställde mig på plats och öppnade luckorna klara.
Sen var det bara för mig att vänta in tiden för avgång
Tog foton, gick en promenad, handlade sallad att ta med. Vädret var lite knepigt.
Regnet hängde i luften och det blåste.

Rullade iväg 13.10, med 56 ungdomar + ledare samt en himla massa bagage i släpet och bussens bagageutrymmen.
Fastnade i långsam trafik då det skett en olycka.
Det stal tid från resan.
Körde mot Västerås, vidare Örebro.
Sedan mot Värmland och Djuprämmen.
Pinnade på bra utom när regnet vräkte ner vid ett par tillfällen

Kom så fram till slutmålet vid 17.25
Snabb urlastning innan regnet hällde ner igen.
Jag jobbade på i bussen med att försöka få upp toadörren som gått i baklås.
Lyckades inte.

Åt min sallad innan det var dags att åka hemåt efter 45 minuters rast.

Tog några foton innan jag åkte.
Skulle badat men hann inte.

Rullade hemåt i kvällningen
Kände sån glädje över att vara tillbaka i dessa körningar.

Av Sirpa - 13 juni 2021 17:47

Det bar sig inte bättre än att jag fick för mycket sol idag.
Klippte ju gräs i flera timmar och hade faktiskt vit keps på mig och det var ju tur.
Hade säkert mått ännu sämre än vad jag nu gör.

Försökte efter gräsklippning och poolbad att sola en stund.
Det kändes som en bra ide att koppla av efter all fysisk aktivitet.
Lyckades inte med det då ett gäng flugor flög omkring och satte sig på mig så det killade och irriterade.
Gick inte att mota bort dom heller utan jag gav upp solandet efter ett tag.

Blev totalt en mil med promenaden inräknad från morgonen i aktivitet idag
Det blåste och det gjorde säkert att jag inte kände hur solen tog.

Inte förrän jag kom in och bytte om
Tog lite kaffe och kände hur jag började frysa. Kändes olustigt i kroppen och jag mådde lite illa.

Insåg efter ett tag att jag fått solfrossa.
Skänkte flugorna en tacksam tanke.
De körde ju bort mig från solen innan det blev riktigt rejält för mycket.

Ligger nu i min säng med filt virad ikring mig. Vet att det är varmt i mitt sovrum men jag fryser.
Blev sugen på salt tidigare så jag fixade knäckemacka med kaviar och småbitar god salt ost.

Känns bättre efter det och jag mår inte längre illa.
Börjar bli trött och fryser bara.

Av Sirpa - 13 juni 2021 16:46

Kände imorse när jag vaknade att det skulle vara skönt med en promenad innan frukost.

Tog först hand om kycklingarna.
Gjorde rent i buren, bytte vatten och fyllde på kycklingfoder.
Kaninerna fick maskrosblad och gräs.
Det var rätt kyligt under natten då det regnade så kycklingarna hade värmelampan på.
Lät Kaninerna vara inne också tills det skulle torka upp lite efter regnet och bli lite varmare.

När det var klart gav jag mig ut och gick.
Försökte gå i lite raskare tempo stundtals och riktigt fokusera på att sträcka på kroppen och spänna magmusklerna som knappast känns inunder fettet på magen.
Något irriterande att jag släppt efter på träningen så jag fått kilon extra att släpa omkring på.
Helt onödigt!

Min rygg och hållning har helt klart tagit stryk av de små skolbussarna jag kört.
Stolarna i dessa bussar funkar inte alls för min längd och definitivt inte för mina långa ben.
Jag har sjunkit ihop och ryggen gör ont.

Kände igår när jag körde "min" dubbeldäckare hur bra jag satt i den.
Stolen gav stöd för ryggen och mina ben.
Satt rak och ledig i den bussen.
Jätteskönt och jag njöt.

Så nu har jag framför mig att träna upp min hållning igen så kroppen håller ihop
Har aldrig haft ryggproblem tidigare.
Träning gäller. Varje dag.

Gick drygt 4 km imorse.
Visste att det blir gräsklippning i timmar så det fick räcka med 4 km

Fixade frukost åt oss alla tre
Tjejerna som sovit i husvagnen inatt kom in och vi åt tillsammans.

Av Sirpa - 13 juni 2021 15:58

Tog med Runkeeper för skojs skull när jag klippte gräs idag.
Tungt och delvis blött gräs som det var ett måste att få klippt idag innan nästa regnväder kommer.
Det växer ju så grymt fort nu när det är växelvis jättevarmt, soligt och nästa dag regn.

Den bit jag klippte är ungefär en tredjedel av hela gräsmattan härhemma.
Det är en stor tomt som följer med huset vi hyr jag och dottern.
Det måste skötas och det gör vi.
Dotterns sjukdom gör att hon inte mäktar med mer än korta stunder klippning.

Vi har en större gräsklippare som är sönder och jag ska ta med den till verkstad imorgon och se om den går att laga.

Den lilla jag klippte med idag har ingen drivning och jag körde med uppsamlare för att slippa ha gräs överallt sedan.

En bra träningspass som belönades med pooldopp och god pastasallad till lunch.

Det syns hur jag valt torrare delar att klippa först och tömt uppsamlaren gång på gång.

Vissa ställen måste jag klippa två gånger när det var så långt och tungt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards