Alla inlägg den 16 juni 2021

Av Sirpa - 16 juni 2021 19:40

Ikväll fick jag Dos 2 av Pfizer vaccinet.
Så nu är jag fullvaccinerad och det känns bra.

Det förändrar ingenting i mina rutiner.
Kommer att fortsätta hålla avstånd, tvätta och sprita händer och tänka mig för vart jag än rör mig.

Även fast man är fullvaccinerad så kan man ändå sprida smittan precis som innan.
Skillnaden är bara den att jag själv inte blir lika sjuk om jag skulle få Covid 19.

Tänk om alla människor kunde begripa detta tills alla har fått sitt vaccin.

Av Sirpa - 16 juni 2021 16:23

Denna eftermiddag funkade det faktiskt att ligga en stund och lapa sol vid poolen.

Jag gnällde ju i ett tidigare inlägg att trötthet har grepp om mitt liv just nu.
Lyckades sova i en halvtimme och det laddade upp batterierna i mig lagom så resten av dagen går att genomföra.

Har en tid att passa idag.
18.30 är det dags för dos 2 i vaccineringen mot Covid19.

Riktigt skönt med dopp i poolen efter en kvart i solen.
Öppnade fönstret i hönshuset då det var så varmt där.

Tydligen kommer det vara uppåt +30 i skuggan i helgen och början av nästa vecka. Då gäller det att hönshuset är ventilerat.

Ligger nu och vilar en stund innan det är dags för avfärd till stan.

Av Sirpa - 16 juni 2021 13:23

Jag trivs inte alls just nu med mig själv.
Är så förbaskat trött mest hela tiden och det gör mig irriterad och frustrerad.

Måste vara ledig några dagar för att kompensera reducerade dygns och veckovila.

Min dotter säger åt mig att vila och sova så jag kommer i balans igen.
Vädret är vackert men blåsigt.
Jag skulle vilja sola men det blir kallt av blåsten.
Dessutom mår jag ju inte så bra av för mycket sol heller.

Känns lite som vad jag än gör så blir det inte bra.
Såna dagar kan man ju ha förstås så det är bara att göra det bästa och gilla läget.
Skulle behöva hälsa på mamma men det bär emot att sitta och köra 40 min dit och sen samma sak hem igen, längs en väg som håller på och byggs om.
Det är köer, trafikljus, maskiner och vakter.
Det lockar inte när jag är trött.

Dessutom kan jag inte stanna längre än en kort stund för 18.30 är det dags för vaccinering.
Det här i Eskilstuna.

Känner mig lite orolig över hur jag kommer må. Efter första mådde jag ju inte så värst bra.
Får se hur det blir nu.

Kanske det som behövs för att jag ska sova ordentligt och på så vis känna mig utvilad.
Förra gången sov jag i 10 timmar den första natten. Medvetslös sömn.
Dottern hade varit in och kollat så jag levde, så länge och djupt sov jag.

Av Sirpa - 16 juni 2021 07:16

Det blir ju så när hjärnan är inställd på att vakna tidigt.

Vilade och åt under eftermiddagen igår.
Känner mig inte direkt piggare idag men det funkar iallafall. Somnade till ett par korta stunder och lade mig för natten vid 22 tiden.

Tog mig ett kyligt dopp i poolen nu på morgonen. Kollade inte tempen men skulle gissa på +15-+16 nånstans
Jätteskönt med det kyliga vattnet mot huden.

Ser ut att bli en fin dag vädermässigt.
Gårdagen var hemskt blåsig.

Katterna har fått sin frukost och gått ut.
Plockade ur diskmaskinen och drog igång länspumpen i brunnen ute.
Vill ju inte ha översvämning i källaren igen.
Frågade hyresvärden igår om hon hört nåt om bytet av den befintliga trasiga pumpen. Vore så skönt att slippa avloppslukten och passandet av översvämning i källaren.
Hon hade bollat frågan vidare till berörd hantverkare/elektriker.

Gräsklipparen som jag var iväg och lät fixa igår gick sönder igen igår
Ett stag gick av så det är bara för mig att försöka få det fixat idag.

Ikväll är det dags för mig att få den andra dosen vaccin.
Hoppas min kropp inte reagerar så starkt på denna som den första.
Jag har inte tid med feber och elände.
Skulle behöva hälsa på mamma innan mina jobb på annan ort drar igång.

Redan nästa vecka är det dags för en övernattning i Stockholm. Sedan på Midsommardagen bär det av ner till Göteborg.
Ledig endast Midsommarafton och då vill jag vara hemma.
Äldsta dotter med familj kommer hit till oss.
Först nu på måndag till Sundsvall med Vsk herrlag. Kommer hem tidigt tisdag morgon.
Sedan Värmland/Stockholm igen innan färd mot Göteborg igen.
Kommer sedan att jobba i Stockholm/Bålsta/Sundbyberg hela sommaren fram till 15/8.

Så det blir inte långa stunder hemma.
Väl hemma blir det tvätt av jobbarkläder och ompackning.

Ska pussla till allt så min dotter och barnbarn kan ha min bil med Ac då hennes gamla Volvo inte har någon
Dumt ha min stående i Västerås.

Det är bra att vi har fina grannar som finns nära härhemma om något händer.
Likaså äldsta dotterns familj
Ska också kolla med min bästa vän om han kan finnas tillgänglig om det är nåt.

Nu ska jag gå upp och få fart på den här dagen
Kycklingar, kaniner och poolens rengöring behöver tas omhand.





Fotot är taget från mitt sovrumsfönster nu på morgonen.
Mot den lilla poolen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards