Alla inlägg den 17 juni 2021

Av Sirpa - 17 juni 2021 13:09

Har känt mig riktigt hyfsad under morgonen och förmiddagen.
Armen gör ont och huvudvärken ligger över skallen men annars är det ok.

Känner stundtals hur hjärtat rusar iväg. Framförallt om jag vistas i solen.
Det hör ju till så mig oroar det inte.

Vill ge kroppen chansen att fixa detta så snart som möjligt så efter sen frukost har det blivit viloläge i mitt sovrum.
Fördragna gardiner mot solvärmen.

Planerar mina kommande jobb.
Nästa vecka är fullbokad rejält.

Måndag kör jag Vsk herrar Superettan till Sundsvall för match. Mitt lag :)
Lång dag som kommer resultera i att jag är hemma i Etuna vid 3-4 tiden Tisdag morgon.
Ledig Tisdag.

Onsdag bär det iväg till Värmland med dubbeldäckare och släp för att hämta hem de ungdomar jag körde dit i Lördags.
Lämnar kollot vid 15 tiden.
Full rulle till Stockholm. Avlastning, rast och toatömning i Frihamnen.
Incheckning Scandic Victoria Tower i Kista på kvällen.

Torsdag morgon ut och gå några kilometer innan frukost och dusch.
Utcheckning, städning av buss innan framkörning vid Östra Stationen Kth 11.30 Lastning nytt gäng och avresa 13.00 tillbaka till kollot i Värmland.
Rast med bad.
Återresa tom till depå Västerås och tank, städ, tvätt och frånkoppling av släp.

Midsommarafton Ledig

Midsommardagen Lördag hämta buss på depå Västerås och tomkörning till Göteborg.
Incheckning Scandic Backadal på kvällen.

Söndag och Måndag Tågersättning mellan Göteborg och Alingsås.
Lämna kvar buss på depå i Göteborg.
Bil hem och ledigt de två sista dagarna i Juni.

30/6 är min sista dag som anställd på Tuna Trafik.
Är nu tjänsteledig därifrån och kör för Merresor allt detta jag har framför mig.
Kommer att ha bara timanställning fram till 15/8 då jag blir fast 100% Beställningsförare för Merresor.

Så det är en del att planera.
Jobb finns helt klart

Av Sirpa - 17 juni 2021 04:37

Fick igår kväll min andra dos vaccin och det har givit mig en rungande huvudvärk nu tidig torsdagsmorgon.

Kände mig kokande varm också så det fick bli ett svalkande dopp i poolen.
Troligtvis har jag lite feber för nu fryser jag istället.

Gav Wille katt hans frukost och han gick ut igen. Nova vet jag inte vart hon är.
Kanske inte klar med nattens gnagarjakt.

Bussakuten ringde nyss och checkade om jag kunde köra lite tågersättning.
Tackade nej då jag inte vet alls hur pass risig jag blir efter vaccinet.
Räcker med huvudvärken och febern för att inte sätta mig vid ratten.

Det har ju inte ens gått 12 timmar sen injektionen så jag tror inte att alla biverkningar visat sig ännu.

Bryggde på gott kaffe och ligger nu i sängen och småfryser.
Det skulle bli en varm dag idag så jag passar på att släppa in frisk sval luft i huset medans det är tidig morgon.

Ska fortsätta sova när huvudvärken dragit sig tillbaka något.
Tog nyss en tablett.
Känns att vila är nödvändig nu för att hitta balansen i kroppen.
Den har att kämpa med det främmande ämnet som den nu har att indentifiera och förlika sig med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards