Alla inlägg den 19 juni 2021

Av Sirpa - 19 juni 2021 06:01

De biverkningar som jag fick av dos 2 Pfeizer gick väldigt snabbt över.
Ca ett dygn efter injektionen fick jag feber, ont i armen där jag fått sticket, huvudvärk, ledvärk och väldig trötthet.
Var beredd på detta så jag var ledig från jobb och andra förehavanden.
Hade ju reagerat på första dosen med samma symptom.

Tog det lugnt och hjälpte kroppen med att ta smärtlindring till natten.
Sov jättetungt och vaknade genomsvettig tidigt på morgonen och kände ingen smärta nånstans längre.
Lite öm i armen och ännu trött men inget annat.

Somnade om och sov nån timme till.
Sen var det i stort sett normalt dagen efter.
Jätteskönt.

Av Sirpa - 19 juni 2021 05:46

Den grymma värmen om dagarna gör nu att det enda sättet att få nån motion är att gå upp riktigt tidigt innan hettan kommer.

Vaknade innan 4 imorse av att det var jättevarmt i mitt sovrum.
Upp med fönster och dörrar, på med fläktar och själv drog jag på bikini för ett dopp i poolen.
Den var för varm för min smak men svalkade lite ändå.
+22 i vattnet.

Luften sval och skön och det blåste litegrann.
Träningskläder på och ut längs vägen bort mot Torshälla.
Nyslagna vallar och helt underbara vyer med solen tittande fram bakom molnen.

En enda bil var ute vid den tiden.
Så stilla och slönt. Bara jag och fåglarna ute.

Det blev 5 km iallafall.
Bättre än inget.
Dopp i poolen igen, kaffe i magen och nu ligger jag i ett svalt och skönt sovrum för att blunda nån timme till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards