Alla inlägg den 20 juni 2021

Av Sirpa - 20 juni 2021 21:30

Bestämde redan på morgonen att jag tar träningspasset för denna dag med att klippa gräset på framsidan.

Sov rätt länge, till 7.20 så det var redan alldeles för varmt och soligt för att ge mig ut och gå längs vägarna.

Drog ut gräsklipparen vid 8.30 tiden och satte igång.
Det var då +24 grader ute och jag hade bara bikini på mig. Vit keps på skallen, håret i hästsvans.
Ville samtidigt på sol på kroppen.
Poolen stod redo utan täcke och väntade så jag kunde svalka mig när det blev för varmt.

Mobilen och Runkeeper hade jag igång och pausade när jag drack vatten eller tog ett dopp i poolen.
Det var rejält varmt och tufft.
Klippte med blöt bikini och håret vått i den blöta kepsen.
Det var enda sättet att klara av solgasset.

Vi har som tur många fruktträd så det bjöd på en del skugga iallafall.

Pausade för frukost och jobbade sedan på. Hade uppsamlaren på för att inte ha en massa löst gräsklipp som hamnade i poolen och i huset.

Tömde nog minst 15 gånger.
Inte lika långt gräs som förra klippningen och nu dessutom torrt.

Kände efter tre timmar att det var ett rejält träningspass.
4 km klippning utan drift på klipparen.
Kändes som den vägde bly mot slutet.

Fyra pooldopp blev det och en extra kepsblötning.

Av Sirpa - 20 juni 2021 20:19

Nu har det börjat mogna Jordgubbar i vårt lilla jordgubbsland.
Täckte med nät som tur är resan för några dagar sedan för att få ha kvar bären.
Annars frossar fåglarna i sig så fort gubbarna börjar rodna.

Plockade några helt mogna idag.
Så fantastiskt söta och goda.

Kanske att vi får så mycket till Midsommarafton att vi kan göra en Jordgubbstårta av egna.
Det vore härligt
Slippa köpa svindyra.

Av Sirpa - 20 juni 2021 20:09

Jag går barfota så mycket jag bara kan på somrarna.
Det resulterar i väldigt torra fötter och framförallt när det är så varmt och torrt som det varit nu i flera dagar.

Det räcker inte med att bara smörja in fötterna på kvällen utan jag kör med plastpåsemetoden.
Smörjer in ordentligt först och tar sedan på extra mycket på foten, sätter en plastpåse på foten och låter det riktigt suga till sig i påsen.

Det brukar hjälpa på mig iallafall.
Har på mig påsarna 1/2 till 1 timme.
Beroende helt på hur illa däran fötterna är.
Ibland får jag lov att smörja på ännu mera lotion då det sugs in i huden snabbt.
Låter då påsarna sitta kvar ännu längre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards